کد خبر 150762
۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

«تقویت خودباوری» دانشجویان شاهد و ایثارگر ضروری است

«تقویت خودباوری» دانشجویان شاهد و ایثارگر ضروری است

مریم عباسی دانشجوی پزشکی دانشگاه تبریز گفت: درخواست من از بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداختن به موضوعاتی همچون تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در میان دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

به‌ گزارش «حیات»، در آستانه پنجمین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار با هدف معرفی و تجلیل از برترین‌های آموزشی و تحصیلی جامعه هدف طرح شاهد و ایجاد پویایی و تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی در این عزیزان برگزار شده است. از ویژگی‌های شاخص این جشنواره آن است که سرآمدان تحصیلی به‌عنوان دستاوردهای طرح شاهد به جامعه معرفی می‌شوند.

 

آنچه در پی می‌آید گفتگوی خبرنگار حیات با "مریم عباسی" از برگزیدگان این جشنواره و فرزند آقای سعید عباسی جانباز 70 درصد از  استان آذربایجان شرقی است. وی حائز رتبه سوم پزشکی  جایزه ملی ایثار در مقطع دکتری حرفه‌ای می‌باشد.

مریم عباسی گفت: من دانشجوی سال آخر پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ورودی بهمن ماه سال 93 هستم. از دوران دبیرستان فضای علمی در خانوده‌مان حاکم بود, همچنین برادرهایم رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی را در کنکورکسب کرده بودند, که سبب انگیزه و پیشرفت من شد. 


وی در ادامه افزود: همیشه سعی کرده ام با توجه به هدفی که در رشته تحصیلیم دارم موفق و سربلند باشم و باتلاش و پشتکار توانستم دیدگاه اطرافیانم را نسبت به فرزندان شاهد و ایثارگر با توجه به سهمیه ای که دارند تغییر دهم و این عقیده و فکر را پرورش دهم که بدون تلاش نتیجه ی مثبتی بدست نمی آید. اوایلی که وارد دانشگاه شدم خیلی علاقه مند بودم کارهای پژوهشی انجام بدهم اما متاسفانه امکانات و فضای مطلوبی فراهم نبود و خیلی سخت می شد به مسائلی از این قبیل پرداخت. مدتی در این مسیر تلاشم را کردم که این اتفاق محقق شود, همچنین در کارگاه هایی شرکت کردم اما نتیجه ای حاصل نشد.


این دانشجوی نخبه شاهد و ایثارگران در ادامه اضافه کرد: رشته پزشکی شغلی است که با جان افراد در ارتباط است و باید برای موفقیت و به ثمر رساندن نتایجی مطلوب از دل و جان مایه بگذاریم و برای این کار ارزش قائل باشیم. زمانی که تلاش خود را برای بهبودی بیمار می کنیم که حالش بهتر شود خیلی شیرین و لذت بخش است, بهترین پاداش و جایزه برای پزشک زمانی تحقق می یابد که بیمارش روند بهبودی را طی کند و کسالتش از بین برود, می توان گفت تنها در این صورت خستگی بی وقفه پزشک از بین می رود.


وی در ادامه عنوان کرد: درخواست من از بنیاد شهید و امور ایثارگران, پرداختن به موضوعاتی همچون تقویت خودباوری و اعتماد به نفس دانشجویان شاهد و ایثارگر است. من بارها دیده ام این افراد زمانی که وارد دانشگاه می شوند اعتماد به نفس خیلی پایینی نسبت به دانشجویان دیگر دارند و خودشان را در سطح پایین می بینند که باعث می شود تلاش نکنند.
وی در پایان گفتگو تصریح کرد: خیلی به زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا علاقه مندم و در دانشگاه هر فعالیت فرهنگی که انجام داده ام در زمینه ی یادواره ی شهدا و همچنین دبیری نشریه های مربوط به شهدا بوده است. من در مسیری که در آن قرار دارم تمام تلاش خود را برای عزت و سرافرازی کشورم انجام می دهم و همیشه سعی دارم طرفدار حق باشم.

برچسب‌ها