کد خبر 150646
۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

از کتاب « قاب ایثار» رونمایی شد

 از کتاب « قاب ایثار» رونمایی شد

حیات-در حاشیه نشست خبری رییس بنیاد شهید و امورایثارگران، روز یکشنبه 9 خرداد ماه از کتاب «قاب ایثار»، روایت تصویری دیدار با خانواده‌ی شهدا و ایثارگران، رونمایی شد.

به گزارش حیات، مهندس سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امورایثارگران با هدف تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران  و به منظور آگاهی از مشکلات و دغدغه‌های آنان از روزهای اولیه حضور خود در این نهاد مقدس به صورت هفتگی اقدام به دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران کرد. تعداد این دیدارها در سال 1399 براساس گزارش‌های رسیده بالغ بر 250 دیدار می‌باشد.

روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران به منظور تکریم و بزرگداشت این عزیزان و روایت ناگفته‌های خانواده‌های ایثارگران اقدام به تهیه و تدوین گزارش تصویری و نوشتاری این دیدارها با عنوان کتاب «قاب ایثار» کرده است. در ابتدای کتاب ناشر اقدام به درج قاب تصویری از هر شهید و در صفحات دیگر کتاب تصاویر منتخبی از دیدار با خانواده‌ی شهدا و ایثارگران ثبت شده است. در انتهای کتاب نیز روایتی زنده و دست اول از زندگی ایثارگرانه‌ی خانواده‌های شهدا و ایثارگران درج شده است.

در این مراسم، از کتاب «قاب ایثار» که گزارش دیدار از خانواده شهید محمد حسین مرادی به عنوان یکی از سلسله روایت‌ها است  رونمایی شد. در سلسله کتاب‌های دیگر این مجموعه قرار است روایت دیدار با خانواده شهیدان سید مصطفی موسوی، محمدرضا بیات، محمد مرتضی عبداللهی، رضا حسینی، محمد جواد رستمی، جانبازان رضا قلی‌پور، علی کریمی، محمد رستمی‌فر و شهید معلم دفاع مقدس محمد امینی منتشر شود.

در انتهای کتاب روایت مکتوب دیدار با خانواده شهید محمد حسین مرادی با عنوان «عقدی در آسمان» منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: « حاجیه خانم مومنی طامه همسر شهید داوود امامی و مادر زهرا خانم از زمان شهادت همسرش و سن فرزندانش گفت. در زمان شهادت داوود امامی زهرا دوساله و مریم فرزند دیگر حدوداً شش ماه داشته است. اکنون و با مساعی این مادر گرانقدر، آن دو طفل خردسال برای خودشان شیر زنانی برومند و دلاور شده بودند.

زهرا خانم بیش از همه نگران مشکلات سایر خانواده شهدا بود و عشق به همسر شهیدش محمد حسین مرادی از فحوای کلامش پیدا بود. او از عقد آسمانی و همیشگی همسران شهدا گفت و اینکه این عقد آنقدر جدی و مهم است که اگر در اثر اتفاق یا حکمت‌های خداوندی، شوهر این زنان ایثارگر برگردد عقدهای بعدی باطل خواهد شد.»

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها