کد خبر 145680
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

بازدید معاون توسعه بیمه سلامت از بیمارستان اعصاب و روان نیایش

بازدید معاون توسعه بیمه سلامت از بیمارستان اعصاب و روان نیایش

حیات:مهدی نوروزیان معاونت توسعه بیمه سلامت به اتفاق محمد منتقمی راد، مدیر کل حراست سازمان بیمه سلامت و فیروز بخت فرمانده بسیج سلامت ، صبح 4شنبه 22 آبان ماه از بیمارستان اعصاب و روان نیایش واقع در شمال تهران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حیات، در این بازدید که بهاره کشفی، مدیر کل امور مجلس و لوایح بنیاد شهید و امور ایثارگران و ایرج عربی، مدیر عامل شرکت "متد" نیزحضور داشتند، نوشین زارعی فرزند شهید و رئیس بیمارستان اعصاب و روان نیایش گفت: ما امروز درکنارکسانی زندگی می کنیم که شهدای زنده تلقی می شوند و نشانه ای از جنگ در جسم مطهرشان است. جانبازان اعصاب و روان، مظلوم ترین قشر جانبازان هستند چراکه نه می دانند چه حقوقی دارند و نه می توانند از آن دفاع کنند.
 وی در معرفی بیمارستان نیایش افزود :  آسایشگاه اعصاب و روان سابقه ی خدمت 27 ساله دارد و از 5 سال پیش پروانه بهره برداری بیمارستانی گرفته شده  است و گرید 1 اعتبار سنجی  را دارد. نزدیک 100  جانباز اعصاب و روان تحت پوشش این مرکز درمانی هستند. 
زارعی در خصوص بیمه سلامت بیماران این بیمارستان گفت: بیماران ما بیمه ی سلامت ندارند و  ما فقط با 2 بیمه تکمیلی قرار داد داریم.  
در ادامه، ایرج عربی مدیر عامل شرکت "متد" در جمع مسئولان بیمه سلامت گفت: شرکت "متد" یکی از شرکت های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است که پشتیبانی درمان بنیاد را انجام می دهد و همچنین خدمات و اقلام توان بخشی ایثارگران را تامین می کند. این شرکت، خدمات پرستاری در منزل برای جانبازانی که مشکلات حرکتی دارند را نیز ارائه می دهد.
وی با اشاره به خدمات شرکت "متد" به ایثارگران افزود: این شرکت با انعقاد قرار دادهایی با شرکت های داخلی و خارجی، بخشی از  اقلام توان بخشی ، مانند ویلچر و عصا و عینک و سمعک ایثارگران را تهیه و توزیع می کند، همچنین اقلام بهداشتی و مصرفی مورد نیاز جانبازان را تهیه و در اختیار آنها قرار می دهد. خدمات آمبولانس، در قالب 25 دستگاه آمبولانس، برای بیماران، از جمله خدماتی است که شرکت متد ارائه می دهد. 
عربی در ادامه در خصوص عدم استقبال بخش خصوصی از خدمات روان پزشکی گفت : خدمات روان پزشکی از سوی بخش خصوصی در کشور مهجور واقع شده است، اما از آنجا که مشکلات این قشر، خاص است بنیاد این بیمارستان ها را دایر کرده است . این مراکز خود گردان هستند و هزینه ها را باید خودشان تامین کنند. این گروه  از جانبازان علاوه بر خدمات روان پزشکی نیاز به خدمات عمومی  نیزدارند، لذا عزم ملی نیاز است که کمک شود خدماتی که به این عزیزان ارائه می شود ادامه دار و پایدار باشد. 
مدیر شرکت"متد" با اشاره به حدود هزار تخت روان پزشکی این شرکت در کشور اظهار داشت: اداره ی این تعداد تخت روان پزشکی در کشور سخت است و نیاز به کمک مسئولین این حوزه دارد. در بعضی از حوزه ها موانع قانونی برای گرفتن مجوز ها داریم و یا برای انعقاد قرار داد مشکلاتی داریم که نیاز به کمک و رفع آنها وجود دارد.
بنا به این گزارش، نوروزیان، معاونت توسعه ی بیمه سلامت در این دیدار  ضمن تبریک به مناسبت هفته ی وحدت گفت : از خداوند می خواهیم به ما کمک کند که گوشه ای از ایثار این عزیزان را جبران کنیم.  حضور در جمع این عزیزان از الطاف حضرت رسول اکرم (ص)است  و بضاعت قلیل ما هرچه باشد در خدمت عزیزان جانباز خواهیم بود.
محمد منتقمی راد مدیر کل حراست سازمان بیمه نیز، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اعظم،  از خادمان و خدمت گزاران ایثارگر اعصاب و روان  که دین خود را به نظام ادا کردند  تقدیر و تشکر کرد و گفت : عده ای می گویند که این جانبازان فراموش شده اند ولی به واقع فراموش شدگان اصلی ما هستیم. امروز اینجا آمدیم تا جرعه ای از همت این عزیزان را بچشیم و به سازمان منتقل کنیم.
در پایان، مسئولین بیمه سلامت  با تقدیم شاخه گلی، میلاد پیامبر را به جانبازان تبریک گفتند و از بخش های مختلف بیمارستان  از جمله سالن ورزشی  و آثار هنری جانبازان در سالن کاردرمانی دیدن کردند .

برچسب‌ها