کد خبر 143476
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

محافل قرآنی به یاد 17 هزار شهید خراسان رضوی برگزار می‌شود

حیات:سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد خراسان رضوی گفت: خانواده شهدا و ایثارگران که طلایه داران نهضت قرآنی هستند، محافل انس با قرآن را در ماه مبارک رمضان، به یاد 17هزار شهید استان خراسان رضوی برپا کرده اند.

به گزارش حیات، صدیقه خدیوی سه شنبه 24 اردیبهشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رمضان اعلام کرد: ماه رمضان ماه خدای عزوجل است که در آن پاداش کارهای نیک دوبرابر و گناهان زدوده می شود ماه خودسازی انسان‌ها است به‌گونه‌اى که در پایان تأثیر و فواید آن در روح و جانمان باقى بماند و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.
سرپرست معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد خراسان رضوی با بیان اینکه خانواده شهدا طلایه‌داران ترویج فرهنگ قرآنی هستند، افزود: خانواده شهدا و ایثارگران فرزندان خود را با آموزه های قرآنی تربیت و سربازانی برای محافظت از اسلام ناب محمدی (ص) آماده نبرد می کنند و همانند دوران دفاع مقدس که خوش درخشیدند.
وی به اهمیت خواندن قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: حضرت امام رضا (ع) می‌فرمایند: هرکس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدای عزّوجل بخواند، مثل کسی است که در غیر آن، ختم قرآن کرده باشد.
خدیوی در همین راستا گفت: با توجه به اینکه خانواده شهدا و ایثارگران پیشتاز در عمل به قرآن هستند، محافل انس با قرآن در تمامی شهرستان های خراسان رضوی توسط جامعه ایثارگری با همکاری بنیادشهید و امورایثارگران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه ایثارگران پرچمداران عمل به آموزه های قرآنی در جامعه هستند، افزود: جلسات قرآنی و کلاس های اموزشی روخوانی، روان خوانی، حفظ و قرائت، ترتیل در شهرستان ها به یاد 17 هزار شهید خراسان رضوی و شهدای  شهرستان برگزار می شود. 
سرپرست معاون فرهنگی بنیاد خراسان رضوی در پایان خاطر نشان ساخت: برگزاری یادواره شهدای رمضان، دیدار با ایثارگران به ویژه خانواده شهدای رمضان و تکریم از فداکاری آنان و برگزاری مسابقات قرآنی از دیگر برنامه هایی است که در این ماه مبارک توسط بنیاد شهیدوامورایثارگران انجام می شود.
گفتنی است استان خراسان رضوی 17 هزارو 220 شهید، جانباز 48 هزارو 860جانباز و سه زهراو 390 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است./ایثار

برچسب‌ها