کد خبر 143275
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

دیدار‌ مدیر کل اسناد و‌ انتشارات بنیاد با مادر شهیدان جهانگیری

حیات:مدیر کل اسناد و‌ انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز شنبه 14 اردیبهشت در نخستین برنامه سفر به کرمان به همراه محمد رضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد این استان با مادر مکرمه شهیدان «جهانگیری» دیدار کرد.

به گزارش حیات، رحیم نریمانی در این دیدار با تجلیل از رشادت، شهامت و ایثارگری های مردم استان کرمان در صحنه های دفاع از کشور، یاد و خاطره شهیدان‌ جهانگیری را گرامیداشت و به نمایندگی از فرزندان شهدا از سه دهه صبر و‌ استقامت ‌بانو «فاطمه بهرامی» قدردانی کرد.
گفتنی است، شهید والامقام‌ «یعقوب جهانگیری کوهشاهی» دهم ‌اسفند ماه 1338، در شهرستان سیرجان به‌ دنیا آمد. وی تا پایان مقطع متوسطه درس خواند سپس به خدمت سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی درآمد و به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام در بیست‌ و دوم ‌اسفند 1363، در جزیره‌ مجنون عراق بر اثر جراحات وارده به شهادت رسید و تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.
شهید محمد جهانگیری پنجم فروردین 1341 نیز در آبدشت از توابع شهرستان بافت به دنیا آمد. وی تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت و به عنوان جهادگر در جبهه حضور یافت. وی در 23 آبان 1359 در سوسنگرد بر اثر اصابت  ترکش خمپاره به شهادت رسید./ایثار

برچسب‌ها