کد خبر 143086
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد در گفت و گو با حیات:

بنیاد پیگیر دستگیری و مجازات ضارب پدر شهید مدافع حرم است

بنیاد پیگیر دستگیری و مجازات ضارب پدر شهید مدافع حرم است

حیات: بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه فرماندهی انتظامی ، دستگاه قضایی و همچنین فرمانداری یزد پیگیر دستگیری ضارب فراری پدر شهید مدافع حرم در یزد است تا به این ترتیب ضارب هر چه زودتر به دست قانون مجازات شود.

شرح ماجرا

احمد ابراهیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد به پایگاه خبری حیات گفت: سید قلندر سادات پدر شهید مدافع حرم سید مهدی سادات است که 26 اسفند به دلیل اختلافات شخصی، توسط فردی از همسایگانش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و با ضربه به سر مصدوم شد که هنوز در بیمارستان و کما به سر می برد.

به بیان مدیرکل بنیاد یزد، پس از این ضرب و شتم با شکایت خانواده شهید، ضارب دستگیر و بازداشت شد ولی با نااگاهی و سهل انگاری دو تن از نیروهای کلانتری مزبور ازاد و موفق به فرار شد که به دستور نیروی انتظامی این دو تن تا روشن شدن موضوع از کار تعلیق شدند.

خانواده شهید سادات دارای بیمه تکمیلی درمانی هستند

ابراهیمی گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط بنیاد، مشکل بیمه درمانی تکمیلی این خانواده معزز حل شده است و بنابراین برخلاف شایعات، بستری در بیمارستان برای این خانواده شهید هزینه ای در پی نخواهد داشت ولی در حال حاضر مهم ترین مسئله، شرایط نامناسب جسمانی پدر شهید است زیرا اقای سادات در کما به سر می برد و سطح هوشیاری ایشان به گفته پزشکان بسیار پایین است با این حال کادر درمانی بیمارستان تلاش خود را می کنند تا این عزیز سلامتش را باز یابد.

پیگیری بنیاد

وی تاکید کرد: بنیاد از طریق معاونت حقوقی مشکل ایجاد شده را تا احقاق حق خانواده شهید پیگیری می کند و به همراه مسئولان یزد از جمله فرمانداری، استانداری و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان تلاش می کند هر چه زودتر ضارب دستگیر شود و به مجازات برسد.

گزارش پایگاه خبری پلیس

همچنین پلیس استان یزد در گزارشی اعلام کرد دستگیری ضارب متواری پدر شهید مدافع حرم در دستور کار پلیس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، 26 اسفندماه 1397، در یکی از محلات شهر یزد به دلیل اختلافات شخصی و مزاحمت پارک خودرو و موتورسیکلت در کوچه، درگیری رخ می دهد.

در این درگیری، ضارب با وارد کردن ضربه ای به سر پدر شهید مدافع حرم باعث مصدوم شدن وی شده که بلافاصله فرد مصدوم به بیمارستان منتقل می شود.

پلیس پس از اطلاع از این موضوع، بلافاصله به محل اعزام و ضمن شناسایی فرد ضارب، وی را دستگیر می کند متاسفانه به دلیل عدم آگاهی افسر نگهبان کلانتری و نیز مداخله یکی از پرسنل، متهم آزاد می شود.

فرمانده انتظامی استان یزد پس از اطلاع از این واقعه، ضمن دلجویی از خانواده محترم شهید مدافع حرم؛ دو پرسنل خاطی کلانتری را تا اطلاع ثانوی و روشن شدن پرونده از کار معلق و دستور سریع برای دستگیری متهم صادر کرد.

پلیس استان یزد ضمن ابراز همدردی با این خانواده شهید و آرزوی سلامتی و شفای پدر بزرگوار شهید مدافع حرم؛ اعلام می کند تمام تلاش خود را برای دستگیری ضارب متواری به کار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در استانه روز شهید( 22 اسفند ماه گذشته) مدیران بنیاد و مسئولانی از نیروی انتظامی و استانداری به دیدار این خانواده معزز رفته بودند.

برچسب‌ها