کد خبر 142508
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد در شیروان متقاضی اشتغال هستند

فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد در شیروان متقاضی اشتغال هستند

سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: هم اکنون ۶۲ درصد فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد در این شهرستان متقاضی اشتغال هستند.

به گزارش حیات به نقل از خبرگزاری شبستان، رمضانعلی رازقی با بیان اینکه 38 درصد فرزندان جانبازان دارای شغل هستند، اظهار داشت: همچنین 90 درصد فرزندان شاهد در این شهرستان اشتغال دارند که یا از طریق آزمون استخدامی جذب شده اند و یا تسهیلات اشتغالزایی برای آنان پرداخت شده است.


وی با اشاره به متقاضیان اشتغال فرزندان جانباز بالای 25 درصد در این شهرستان گفت: در این راستا 25 درصد سهمیه استخدامی مربوط به این فرزندان است اما با توجه به اینکه استخدامی در برخی از رشته های آنان نبوده و از سویی وضعیت اقتصادی به گونه ای است که شغل آزاد تسهیلات بالایی می طلبد متقاضی شغل هستند.


رازقی افزود: امسال 200 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد در این شهرستان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که تاکنون 60 نفر آنان از محل وام های اشتغال روستایی و عشایری به بانک معرفی شدند که این روند همچنان ادامه دارد.


سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان، سقف تسهیلات پرداختی برای هر نفر را 250 تا 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این تسهیلات در مناطق مرزی با کارمزد 4 درصد، غیر مرزی 6 درصد و داخل شهر 10 درصد پرداخت می شود.

برچسب‌ها