کد خبر 142049
۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

مدیرکل پشتیبانی و مهندسی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با حیات:

با وجود کمبود اعتبار 52 مجتمع ایثار در استان ها مورد بهره برداری قرار گرفته است

با وجود کمبود اعتبار 52 مجتمع ایثار در استان ها مورد بهره برداری قرار گرفته است

حیات: مدیرکل پشتیبانی و مهندسی بنیاد شهید و امور ایثارگران، فعالیت های عمرانی بنیاد را قابل توجه خواند و از تحویل 52 فاز از مجتمع های فرهنگی و ورزشی و توانبخشی در دست اداره کل پشتیبانی و مهندسی بنیاد شهید خبر داد.


وحید بوستان احمدی در گفت و گو با پایگاه خبری حیات در خصوص فعالیت های اداره کل پشتیبانی و مهندسی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما در دو بخش پشتیبانی و مهندسی فعالیت می کنیم که بخش پشتیبانی شامل تمامی فعالیت هایی می شود که نیاز واحد های زیر مجموعه بنیاد را رفع می کند و بخش مهندسی هم شامل مدیریت، راهبری و نظارت پروژه های عمرانی است.

بوستان احمدی با اعلام این که پروژه های توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران قدمتی ده ساله دارد اذعان کرد: طرح پروژه های توانبخشی به شکل رسمی از سال 87 به مرحله اجرا در آمد. این پروژه ها بنا به شرایط، ظرفیت و اعتبارات هر استان تعریف و در 93 فاز تقسیم بندی شده که به هر استان یک پروژه در سه فاز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی تعلق گرفته است.

احمدی با اشاره به شتاب تحویل پروژه های مذکور گفت: از سال 87 تا سال 92 حدود 17 فاز قابل استفاده در سراسر کشور داشتیم که خوشبختانه از زمان حضور آقای شهیدی در بنیاد و سیاست هایی که ایشان به کار گرفتند توانستیم 52 فاز از پروژه های تعریف شده را به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: در این راستا اولویت را به پروژه های نیمه تمام اختصاص دادیم و تاکید داشتیم تا زمانی که طرح های نیمه تمام به پایان نرسیده کلنگ طرح های جدید را بر زمین نزنیم. با وجود این و با عنایت به برنامه ریزی های انجام شده توانستیم به طور میانگین در هر ماه یک فاز را به بهره برداری و افتتاح برسانیم.

مدیرکل پشتیبانی و مهندسی بنیاد شهید‌ با اشاره به موارد قانونی تکمیل طرح های در دست اقدام بنیاد شهید گفت: بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته مقدر شده است 50 درصد منابع مالی پروژه ها از منابع استانی و مابقی آن از منابع ملی تامین شود. امروز حدود 132 میلیارد تومان از سرمایه ساخت پروژه ها از منابع استانی و باقی هزینه ها که بالغ بر 366 میلیارد تومان است از منابع ملی تامین شده است.

وی ادامه داد: عمل نکردن استان ها به تعهداتشان در این زمینه( اختلاف 234 میلیاردی) باعث شده تا تکمیل برخی از پروژه ها با مشکل مواجه شود. این در حالی است که تا کنون 75 درصد از منابع مالی از سوی بنیاد و منابع ملی تزریق شده که کم کاری استان های مختلف در انجام وظایفشان قابل مشاهده است.

بوستان احمدی با تاکید بر این که اگر منابع مالی تامین نشود تکمیل پروژه های یاد شده در موعد مقرر امکان پذیر نخواهد بود، تصریح کرد: برای هر پروژه ارکان مختلفی از جمله طراحی، منابع مالی، برنامه ریزی و مجری تعریف می شود. اما مشکل اصلی ما عدم تامین بودجه از سوی استان های مختلف است که اگر این منابع مالی تامین نشوند بدون شک تکمیل پروژه ها با مشکل مواجه خواهد شد. طبق تفاهم نامه هر استان سهم مالی خود را باید به 50 درصد برساند تا ادراه کل پشتیبانی و مهندسی بنیاد بتواند به وظایف خود به نحو مطلوب عمل کند.

در کنار طراحی و ساخت پروژه های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ، اداره کل پشتیبانی و مهندسی طراحی و مناسب سازی و ساخت و احداث ساختمان های اداری بنیاد در سطح کشور را به عهده دارد به طوری که از سال 93 تعداد 53 ساختمان اداری در سطح کشور طراحی و احداث شده است.

وی در پایان افزود: در حال حاضر تمامی مولفه های یاد شده وجود دارد و نیاز است که استان ها هر چه سریع تر سرمایه مورد نیاز را تامین و در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم به وظایفی که پیش تر آن را پذیرفته ایم عمل کنیم.

برچسب‌ها