کد خبر 141541
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

یادواره کوچکترین شهید اهل سنت کشور برگزار شد

یادواره کوچکترین شهید اهل سنت کشور برگزار شد

یادواره شهید «سبیل اخلاقی»، کوچکترین شهید اهل سنت کشور در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش حیات، یادواره شهید «سبیل اخلاقی»، کوچکترین شهید اهل سنت سه شنبه 9 بهمن با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و عباس پالاش مدیرکل بنیاد استان در شهرستان نیکشهر برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در این یادواره با اشاره به رشادت ها و جان‌فشانی شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا با نثار خون خود درس استقامت، ایستادگی، صبر را به همه آموختند.
وی افزود: دشمنان ایران اسلامی در هنگام جنگ با تبلیغات دروغین و جنگ روانی سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان را داشتند که به لطف خدا مردم استان چه شیعه و چه سنی با اتحاد و برادری در برابر دشمن در جبهه‌های حق علیه باطل ایستادگی کردند.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: جوانان استان اعم از شیعه و سنی افراد پیشرو در زمان دفاع از کشور بودند و با ایثار و از حودگذشتگی در هشت سال جنگ نابرابر و همچنین با سلاح ایمان به خدا در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند.
امام جمعه زاهدان با تاکید بر این مطلب که شیعه و سنی از هم جدا نیستند و همیشه در کنار هم با برادری و اتحاد زندگی می‌کنند، بیان کرد: در جنگ تحمیلی شهدای بسیاری از این خطه جان خود را فدای انقلاب کردند که کوچکترین شهید اهل سنت کشور از استان سیستان و بلوچستان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در گفتگو با خبرنگار ایثار گفت: شهدا بی بدیل ترین انسانهای تاریخ هستند و برپایی این مراسم ها، تجدید میثاق دوباره با آرمانهای شهدا است.
پالایش با اشاره به اتحاد برادران شیعه و سنی در استان گفت: تجلی اقتدار و افتخار ایران در منطقه، بازتاب برادری، برابری و تعامل برادران شیعه و سنی است که با یک دلی و برادری از خاک مقدس این کشور دفاع می کنند.
شهید سبیل اخلاقی در سال ۱۳۵۳ در شهرستان نیکشهر دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۶۴ در حالی که ۱۱ سال داشت در منطقه هورالعظیم بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
در پایان این مراسم از کتاب «میقات در نخلستان» با موضوع زندگی نامه شهید سبیل اخلاقی رونمایی شد و از خانواده این شهید گرانقدر تجلیل شد./ایثار

برچسب‌ها