کد خبر 141169
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

برگزاری نهمین نشست ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر دانشگاه علمی‌کاربردی

نهمین نشست ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر دانشگاه علمی کاربردی با حضور رییس ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر و رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

به گزاش حیات، نهمین نشست ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر دانشگاه علمی کاربردی با حضور حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر، محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی و اعضای این ستاد برگزار شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در این نشست ضمن تشکر از همکاری دانشگاه و اشاره به‌ضرورت توسعه مهارت و تأثیر مستقیم این موضوع بر تأمین فرصت اشتغال پایدار برای ایثارگران، نسبت به تکمیل و اصلاح چرخه مشاوره تحصیلی، آموزش، مهارت افزایی و اشتغال با مشارکت فعال حوزه‌های اشتغال و آموزش بنیاد، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه علمی کاربردی تأکید کرد.
حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد در ادامه اظهار داشت: علاوه بر هدایت تحصیلی باید نسبت به اصلاح نگرش عمومی در خصوص ارزش و تقدم مهارت بر آموزش‌های نظری و تقویت انگیزه ایثارگران در این خصوص توجه ویژه‌ای انجام شود.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به تبیین چالش‌های پیش‌رو اشاره کرد و از آمادگی این دانشگاه برای تأمین نیازهای علمی و مهارتی ایثارگران از طریق ایجاد یا تأمین دسترسی این عزیزان به بهترین مراکز آموزشی تحت پوشش خبر داد.
در این جلسه ضمن طرح دستور جلسه مقرر شد؛ کارگروه مشترکی از اساتید کارآفرینی و مهارت‌آموزی دانشگاه و کارشناسان ادارات کل آموزش و اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با هدف طراحی برنامه مشاوره و هدایت تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر با رویکرد مهارت‌آموزی و تبیین رشته‌های کاربردی با در نظرگرفتن آمایش سرزمین برای ایجاد اشتغال پایدار دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تشکیل شود.
همچنین با توجه به فراوانی 13000 هزار نفری دانشجویان شاهد و ایثارگر در مراکز آموزش عالی علمی- کاربردی علاوه بر افزایش سطح تعاملات بین سازمانی نسبت به اتخاذ راهکارهای مناسب برای تحقق مفاد ماده 66 قانون جامع تدابیر مقتضی معمول شود و با توجه به ابلاغیه شورای عالی اداری تمهیدات مشترکِ لازم برای تسهیل فرایند انحلال و واگذاری مراکز علمی، کاربردی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران تا پایان نیم سال دوم سال تحصیلی 1398 -1397 پیش‌بینی و ستاد مرکزی دانشگاه جامع نسبت به تسریع در فرایند تأیید اعتبار آموزشی و اجرایی مراکز متقاضی معین معرفی شده از طرف واحدهای استانی اقدام کند./ایثار

برچسب‌ها