کد خبر 141163
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

مراسم گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان ساسان برگزار شد

مراسم جشن میلاد حضرت زینب (س) و گرامی داشت روز پرستار روز شنبه 22 دی‌ماه با حضور رییس، مدیران و پرستاران بیمارستان ساسان برگزار شد.

به گزارش حیات، علیرضا توکلی رییس بیمارستان ساسان در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: جایگاه ویژه حضرت زینب (س) تنها به دلیل نبود که ایشان فرزند حضرت علی (ع) بودند، بلکه فعالیت‌ها و حمایت‌های ایشان پیش، حین و پس از واقعه عاشورا ایشان را به جایگاه بسیار ویژه‌ای رساند و امروز افتخار بزرگ پرستاران نام‌گذاری روز پرستار در سالروز ولادت ایشان است.
وی ادامه داد: نام پرستار ریشه در کلمه پرستش دارد، زیرا این کار به‌قدری عاشقانه و از صمیم قلب صورت می‌گیرد که به پرستیدن تعبیر شده است. تعریفی در خصوص پرستار وجود دارد که بر اساس آن کسی که جان یک نفر را نجات می‌دهد قهرمان است و کسی که جان‌ها را نجات می‌دهد پرستار است. اینکه مراقبت از جان‌های زیادی به پرستاران سپرده می‌شود نشان از اعتمادی است که به آن‌ها وجود دارد و این اعتماد نیز مایه افتخار همه پرستاران است.
توکلی با بیان اینکه پرستاران در بیمارستان ساسان همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند، افزود: در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم بیش‌ازپیش جایگاه رفیع پرستاران را در این مجموعه نشان دهیم. تمام مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اعتبار ویژه‌ای برای پرستاران قائل هستند و همواره قدردان زحمات این عزیزان هستند.
رییس بیمارستان ساسان افزود: انجام کار پرستاری استاندارد در بیمارستان ساسان یک شعار بود که امروز به یک راهبرد تبدیل شده است و ما همچنان در همین مسیر به فعالیت‌ها ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تمام خط و مشی‌ها را بر طبق استانداردها معین کنیم.
وی در پایان بر لزوم جانشین پروری و انتقال تجربیات از پرستاران باسابقه به پرستاران جدید تأکید کرد./ایثار

برچسب‌ها