کد خبر 253626
۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲

معاون علمی رئیس‌جمهور:

مرکز ملی هوش مصنوعی تا ۲۰ خرداد افتتاح می‌شود

مرکز ملی هوش مصنوعی تا ۲۰ خرداد افتتاح می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از افتتاح و آغاز به کار مرکز ملی هوش مصنوعی تا ۲۰ خرداد خبر داد و گفت: بزرگ ترین اثر شهیدجمهور در حوزه علم و فناوری، ایستادن پای قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود.

به گزارش گروه ارتباطات حیات؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: ۴ حوزه ایده، پژوهش، طراحی و اجرا امروزه به عنوان «مدیریت یکپارچه‌سازی یا مدیریت کارآفرینی» نامیده می‌شود و البته تا زمانی که مالکیت فکری و ارزشگذاری دارایی‌های معنوی در کشور به سرانجام نرسد این امکان فراهم نمی‌شود.

وی افزود: اساس مدیریت کارآفرینی برمبنای مالکیت فکری است که ۷ تا ۸ ماه است که در معاونت علمی و فناوری پیگیری می‌شود و ان شاء الله با تعیین راهبردهای لازم، شاهد توسعه یکپارچه‌سازی کارآفرینی خواهیم بود.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه از افتتاح و آغاز به کار مرکز ملی هوش مصنوعی تا بیستم خرداد خبر داد و گفت: بزرگترین اثر شهیدجمهور در حوزه علم و فناوری، ایستادن پای قانون جهش تولید دانش بنیان می‌دانم. او شخصاً ایستاد تا این قانون در دولت به نتیجه برسد و همه کسانی که از این قانون خبر دارند و روی آن کار کردند شهادت می‌دهند که بدون حضور آیت‌الله رئیسی این قانون به نتیجه نمی‌رسید.

مرکز ملی آفرینش‌های کوانتومی به زودی آغاز به کار می‌کند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به شورای راهبری قانون کوانتوم، گفت: این مرکز به دستور رئیس جمهور تشکیل و در دو جلسه ابتدایی مصوبات خوبی هم داشت و پیش از پایان دولت سیزدهم مرکز ملی آفرینش‌های کوانتومی افتتاح می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به افتتاح مرکز ملی هوش مصنوعی افزود: قرار نیست این مرکز هوش مصنوعی را به معنای تصدی‌گری در دست گیرد بلکه نهاد متمرکزی است که زیرساخت‌های یکپارچه و عظیم هوش مصنوعی کشور را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: پیگیری ایجاد زیرساخت‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی، تنظیم‌گری برای کسب و کارهای هوش مصنوعی در این مرکز انجام خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: با پیگیری رئیس جمهور امسال اتفاقات خوبی در حوزه هوش مصنوعی افتاد. منابع اسمی معاونت علمی در بودجه عمومی و بودجه پروژه‌های پیشران حداقل ۵ تا ۶ برابر افزایش یافت و این با توجه به شرایط خاص کشور حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha