کد خبر 253023
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷

اختصاص خط اعتباری ۸ هزار میلیارد تومانی برای توسعه تعاونی‌ها

اختصاص خط اعتباری ۸ هزار میلیارد تومانی برای توسعه تعاونی‌ها

تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با هدف اختصاص خط اعتباری ۸ هزار میلیارد تومانی برای حمایت و پشتیبانی از تعاونی های کشور برای نیل به هدف کمی ارتقای سهم بخش تعاون به ۲۵ درصد از اقتصاد ملی امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، حامد ویس کرمی، معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در آئین امضای این تفاهم‌نامه گفت: در قالب این خط اعتباری جدید ۶ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تعاونی های تولیدی، توزیعی و خدماتی با هدف ایجاد اشتغال جدید و تثبیت آن با اولویت اتمام طرح های نیمه تمام، توسعه ای و ایجادی (جدید)،صادرات محور ،شرکت های تعاونی دانش بنیان و زنان، تعاونی های مستقر در مناطق روستایی و کم برخوردار و محروم طرح های زنجیره ارزش ، از محل منابع تحت اختیار بانک توسعه تعاون اختصاص یافت.

وی افزود: مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده نیز با هدف حمایت از احداث مسکن کارگران در قالب شرکت های تعاونی مسکن، در سراسر کشور برنامه ریزی شده است.

معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تمام طرح های تعاونی برای ایجاد، توسعه، تکمیل، به ظرفیت رسانی، اخذ تسهیلات سرمایه در گردش، افزایش برنامه ارتقاء کیفی، کسب استاندارد، بهره وری و ایجاد زنجیره ارزش به شرط داشتن دلایل کافی اقتصادی، فنی و مالی می توانند از منابع این خط اعتباری استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برای بهره مندی از تسهیلات این خط اعتباری لازم است تقاضای مربوط به اخذ تسهیلات در سامانه الکترونیکی جامع و هوشمند بخش تعاون به نشانی http://taavon.mcls.gov.ir توسط متقاضی به همراه مدارک و مستندات لازم و در زمان مقرر بارگذاری شود.

کرمی با بیان اینکه برای اخذ تسهیلات، سهم آورده متقاضی از کل سرمایه گذاری نباید کمتر از ۲۰ درصد کل سرمایه گذاری طرح باشد، گفت: طرح‌های با هدف اشتغالزایی و رویکرد صادرات، ایجاد زنجیره ارزش، دانش بنیان، تامین نیاز تولید کنندگان، توسعه مناطق محروم ،روستایی و زنان در بهره مندی از تسهیلات دارای اولویت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha