کد خبر 252903
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

عادت کتابخوانی مردم ایران برایم بسیار جالب بود/ سطح آثار تصویرگران ایرانی بسیار بالا است

عادت کتابخوانی مردم ایران برایم بسیار جالب بود/ سطح آثار تصویرگران ایرانی بسیار بالا است

نویسنده اندونزیایی گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه هایی است که تاکنون دیده و این عادت کتابخوانی مردم ایران برایم بسیار جالب است.

اسما نادیا نویسنده اندونزیایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات، در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: من از کشور اندونزی در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارم. تاکنون 100 اثر چاپ شده دارم که بیش از 10 اثر به فیلم سینمایی تبدیل شده است. سفرم به ایران هفتاد و پنجمین سفر بین‌المللی بوده که داشته‌ام. من به کشورهای مختلف سفر کرده و برای داستان‌هایم شرایط کشورها و به‌ویژه کشورهای اسلامی را بررسی می‌کنم.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه‌هایی است که تاکنون دیده و این عادت کتابخوانی مردم ایران برایم بسیار جالب است. این برنامه کمک کرده است تا با ناشران بین‌المللی که در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، آشنا شوم و به ویژه دیروز در برنامه‌ای که با تصویرگران ایرانی داشتیم متعجب شدم که چقدر سطح کارها بالا است و چرا زودتر با آنان آشنا نشدم.

نویسنده اندونزیایی در ادامه تاکید کرد: کار تصویرگران ایرانی بسیار خوب بوده و حتی نمونه آثاری که در دیگر کشورها دیده‌ام به این کیفیت نبوده است. می‌خواهم به همه بگویم که اگر تاکنون از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید نکردید حتما دعوت می‌کنم که در آن حضور داشته باشید. نکته بعدی قیمت بسیار ارزان کتاب است که توجه مرا به خود جلب کرده است.

نادیا همچنین گفت: من با ادبیات محور مقاومت آشنا هستم؛ چراکه خودم و خواهرم در همین حوزه آثاری منتشر کرده‌ایم. متاسفانه به دلیل اینکه روزهای قبل در انتشارات کودک و نوجوان گشتم هنوز به اندازه کافی نتوانستم با آثار حوزه مقاومت آشنا شوم، البته اینگونه آثار باید در صدر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha