کد خبر 252750
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

زلزله شبانه در فدراسیون فوتبال؛ دو استعفا و احتمال خروجی های بیشتر

زلزله شبانه در فدراسیون فوتبال؛ دو استعفا و احتمال خروجی های بیشتر

شب گذشته دو مقام عالیرتبه فدراسیون فوتبال از سمت خود استعفا داده و باید منتظر خروج نفرات دیگری هم در ادامه بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ چند روزی است که پیگیری‌های قضایی صورت گرفته در خصوص پرونده فساد در فوتبال که سر منشا آن مربوط به باشگاه مس رفسنجان می‌شود، پای چهره‌های سرشناس ورزشی و رسانه‌ای و چند مقام عالیرتبه فدراسیون فوتبال را هم وسط کشید و در ادامه شاهد استعفای دو نفر از این فدراسیون نشین‌ها بودیم. 

بعد از افشای اطلاعاتی در خصوص این پرونده و رسانه‌ای شدن آن مشخص شد که چند نفر از مدیران سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و یکی از فعالان رسانه‌ای برای پاسخگویی درباره این فساد به دادگاهی در شهر کرمان احضار شده‌اند.

ابعاد رسانه‌ای فساد فوتبال 

سایت فوتبال 360 در این خصوص نوشت پرونده فساد در فوتبال استان کرمان پیرامون اتفاقات رخ داده در باشگاه مس رفسنجان، در طول روزهای گذشته با جدیت ویژه‌ای دنبال شد و طبق آخرین خبرها و تایید رسمی رئیس دادگستری استان کرمان، تخلفات صورت پذیرفته مربوط به سال ۱۴۰۰ و قبل از آن است و در این رابطه در زمستان سال گذشته پرونده‌ای در دستگاه قضایی استان کرمان تشکیل شده بود. روز شنبه، ۲۲ اردیبهشت، نیز پنج نفر از افراد در کمیته داوران و اعضای فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و یک روزنامه‌نگار ورزشی جهت ادای توضیحات به دستگاه قضایی استان احضار و دعوت شده‌اند.

روز دوشنبه، 27 اردیبهشت، نیز برخی خبرگزاری‌ها طبق اخبار غیر رسمی اعلام کردند، سهیل مهدی، رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ، از سمت خود استعفا داده است؛ که سایت «فوتبالی» از قول سهیل مهدی نوشت که «من الان در جلسه‌ای درباره خبر استعفایم هستم و صحبتی ندارم». حیدر بهاروند، رییس سازمان لیگ در فدراسیون فوتبال، نیز گفت: «ما تنها در صورتی می‌توانیم کسی را از کار برکنار کنیم که حکم دادگاه برایش صادر شده باشد.»

همچنین تسنیم نیز در 25 اردیبهشت، نوشت: یکی از معاونان سابق شرکت مس از جمله متهمان پرونده بزرگ فساد در فوتبال است که بر اساس اظهارات برخی دیگر از متخلفان این پرونده تحت تعقیب قرار گرفت. این معاون شرکت مس علاقمند به مداخله در مسائل و فعالیت‌های ورزشی شرکت بوده و با سرمربی و مدیرعامل وقت تیم فوتبال نیز در مقطع بروز تخلفات مورد ذکر ارتباط نزدیکی داشته است.

شهرآرا نیوز نیز در 25 اردیبهشت ماه، از ردوبدل شدن حدود 600 سکه بین یک باشگاه فوتبالی صنعتی با مسئولان شاخص فدراسیون فوتبال خبر داد.

اعتمادآنلاین نیز در گزارشی در تاریخ 24 اردیبهشت ماه، با طرح درخواست استعفای گروهی هیئت‌رئیسه و مدیران فدراسیون فوتبال، نوشت: «چند مدیر ارشد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، تعدادی مدیر برجسته ورزشی و چند چهره مشهور رسانه‌ای بازداشت و در دادگاه حاضر شدند. دادگاهی که گویا مرحله نخست آن دیروز برگزار شد و سه نفر از این افراد در آن حضور یافتند. در همین رابطه شنیده شده تعدادی دیگر از مدیران فوتبال احضار و مورد سوال و جواب قرار گرفتند.

طبق پیگیری‌ها مساله مربوط به توزیع ارقام چند ده میلیاردی و تعداد زیادی سکه برای تاثیرگذاری بر نتایج بازی‌ها از سوی یکی از مدیران تیم‌های صنعتی تازه راه یافته به لیگ برتر می‌شده که بعدا ابعاد گسترده‌تری نیز پیدا کرده است. کشف ماجرا نیز نه از طریق ارکان قضایی فدراسیون فوتبال و حراست که از طریق نهادهای امنیتی و قضایی همان شهرستانی که تیم مذکور به آن تعلق دارد صورت گرفته است.»

زلزله شبانه در فدراسیون

از همان روزها مشخص بود که این ماجرا قربانیان زیادی خواهد گرفت و در این راستا شب گذشته خبر رسید خداداد افشاریان به عنوان رییس کمیته داوران و سهیل مهدی به عنوان مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ از سمت خود استعفا دادند و البته به نظر می‌رسد که استعفای این دو نفر خیلی هم شبیه استعفا نبوده است و بیشتر به برکناری شباهت داشته است. در واقع آنها برکنار شده‌اند اما به آنها گفته شده که خودشان شخصا استفعا بدهند.

واکنش فدراسیون فوتبال

امیرمهدی علوی در خصوص استعفای خداداد افشاریان و سهیل مهدی از دو سمت ریاست کمیته داوران فدراسیون فوتبال و مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به مسائل رخ داده خداداد افشاریان و سهیل مهدی از سمت‌های خود در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ استعفا کردند که با موافقت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ همراه شد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اکنون مهدی تاج در خارج از کشور حضور دارد اما با استعفای رئیس کمیته داوران موافقت کرده است، گفت: تاج با اعضای فدراسیون و هیأت رئیسه در ارتباط مداوم است و با توجه به اتفاقات رخ داده با این استعفا موافقت کرد و دانیال مرادی به طور موقت عهده دار مسئولیت امور مرتبط کمیته داوران تا تعیین سرپرست برای این کمیته شد. همچنین حیدر بهاروند هم محمدرضا کشوری فرد، عهده دار وظایف کمیته مسابقات سازمان لیگ شد.

علوی در رابطه با اینکه این دو فرد برکنار شده‌اند یا استعفا داده‌اند، تصریح کرد: هر دو نفر از سمت‌های خود استعفا کردند که با موافقت مهدی تاج همراه شد.

منتظر ترکش های بعدی باشید

حال طبق خبرهای رسیده پرونده مذکور با استعفای این دو نفر قرار نیست بسته شود و پای افراد دیگری که در گذشته و در حال حاضر مسئولیت‌هایی در فوتبال ایران داشتند همچنان در میان است و به زودی باید شاهد برکناری یا استعفای نفرات دیگری هم در این خصوص باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha