کد خبر 252585
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

سخنگو کمیسیون فرهنگی در گفتگو با «حیات»:

دولت و مجلس در لایحه بودجه اقدام بزرگی برای توسعه فرهنگ و هنر ترتیب دادند + فیلم

دولت و مجلس در لایحه بودجه اقدام بزرگی برای توسعه فرهنگ و هنر ترتیب دادند + فیلم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: : یکی از اقدامات بسیار موثر مجلس در تعامل دولت، ایجاد یک ردیف پایدار برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی بود که خوشبختانه بعد از تصویب آن در برنامه هفتم در بودجه 1403 مصوب و با رای نمایندگان ملت نهایی شد.

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با اعتبارات تخصیص داده شده به حوزه فرهنگ در بودجه 1403 گفت: یکی از اقدامات بسیار موثر مجلس در تعامل دولت، ایجاد یک ردیف پایدار برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی بود که خوشبختانه بعد از تصویب آن در برنامه هفتم در بودجه 1403 مصوب و با رای نمایندگان ملت نهایی شد.

وی افزود: براساس این ردیف، یک درصد از هزینه‌های همه دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابع به فعالیتت‌های فرهنگی تخصیص می‌یابد که سازوکار هزینه‌کرد و تخصیص آن با تنظیم یک آئین‌نامه توسط هیأت دولت مشخص می‌شود. در این یک درصد جدولی تهیه شد که سهم هردستگاه برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی مشخص شده است.

راستینه ادامه داد: سه‌هزار میلیارد تومان برای توسعه فعالیت‌های ورزشی و پرورشی دانش‌آموزان، هزار میلیارد تومان برای ایجاد اردوگاه‌ها و دهکده‌های ورزشی به منظور برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی استانی، منطقه‌ای و ملی و دوهزار و پانصد میلیارد تومان برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی با نگاه به ترویج و حمایت از ازدواج دانشجویی و دو هزار و صد میلیارد تومان برای تقویت ورزش همگانی و حمایت از فدراسیون‌ها پیش‌بینی شد که از این محل حدود 750 میلیارد تومان به جوانان عزیز اختصاص داده شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین از این محل اعتباراتی نیز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حمایت از برنامه‌های مذهبی در سراسر کشور، توسعه فعالیت‌های هنری و حمایت از بیمه و مسکن و معیشت هنرمندان، تکمیل پروژه‌های عمرانی فرهنگی و ... مورد تصویب قرار گرفت که به نظر می‌رسد که این یک کار بزرگی تعاملی بین دولت و مجلس برای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha