کد خبر 252568
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد؛

انعقاد قرارداد ۱۰ ساله چابهار با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری/ برای اولین بار دولت می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند

انعقاد قرارداد ۱۰ ساله چابهار با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری/ برای اولین بار دولت می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره انعقاد قرارداد ۱۰ ساله چابهار با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری، گفت: قبلا قراردادها کوتاه مدت بود که انگیزه را از طرف هندی گرفته بود، اما با قرارداد ۱۰ ساله انگیزه را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بعد از رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل این رشد در امسال هم ادامه داشته و تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه رشد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد است و نشان می‌دهد این امسال هم ادامه دارد و امیدوارم امسال هم بتوانیم رکورد دیگری در این زمینه رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه قرارداد تجهیز و بهره برداری ۱۰ ساله فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با شرکت هندی منعقد شد که انگیزه برای سرمایه‌گذاری طرفین را افزایش داد، افزود: قرارداد توسعه بندر چابهار با هند امضا شد و  آقای «نارندرا مودی» نخست وزیر هند شخصا آن را دنبال می‌کرد. قرار بود با ۸۰ میلیون دلار آغاز شود و در مرحله بعد به ۱۲۰ میلیون دلار برسد که برای تجهیز فاز یک بندر و بهره برداری از بندر چابهار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تامین سرمایه هدف‌گذاری شده برای این بخش، تامین تجهیزات بارگیری و اقدامات لازم برای حداکثرسازی بهره‌برداری بندر چابهار از بخش‌های این قرارداد بود، اضافه کرد: قبلا قراردادها کوتاه مدت بود که انگیزه را از طرف هندی گرفته بود، اما با قرارداد ۱۰ ساله انگیزه را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره بهاست که از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شده، یادآور شد: نظام‌مندتر کردن مداخله گران بازار مسکن و اجاره هم در این زمینه است.

بذرپاش با اشاره به اینکه برای اولین بار دولت می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند، اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد شورای مسکن می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اقدام کند، گفت: این قانون جزئیات دیگری دارد که به مردم اعلام می‌شود؛  قانون بسیار خوبی است و دست دولت را برای مداخله در بازار باز می‌کند که شاهد بازار آرام تری برای امسال هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha