کد خبر 251382
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

سخنگوی دولت در نشست خبری مطرح کرد؛

تکذیب واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس/ آخرین وضعیت ساخت ورزشگاه جدید تهران + فیلم

تکذیب واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس/ آخرین وضعیت ساخت ورزشگاه جدید تهران + فیلم

سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت هیچ تصمیمی درخصوص واگذاری مرجع تعیین حقوق کارگران به مجلس نگرفته و به سه‌جانبه‌گرایی معتقد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه) در نشست با اهالی رسانه در مورد اقدامات دولت برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج اظهار کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد؛ ۷ هزار میلیارد تومان هم در سال ۱۴۰۲ به این صندوق تخصیص یافت.

وی ادامه داد: پوشش هزینه‌های بیماران خاص برای بیش‌از ۷ میلیون نسخه و پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم دارو از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ۱۰۷ بیماری نادر و صعب العلاج از محل تبصره ماده ۹ اساسنامه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش قرار گرفت.

تکذیب واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت هیچ تصمیمی درخصوص واگذاری مرجع تعیین حقوق کارگران به مجلس نگرفته و به سه‌جانبه‌گرایی معتقد است.

بهادری جهرمی همچنین تصریح کرد: تضمین حقوق کارگر و کارفرما در گروی اصل سه‌جانبه‌گرایی خواهد بود. دولت در این موضوع هیچ برنامه و لایحه‌ای ندارد و مخالف نقض اصل سه‌جانبه‌گرایی و واگذاری آن به مجلس شورای اسلامی است.

برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری با مشارکت بیش از ۴۰۰ شرکت

وی با بیان اینکه سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری، ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس با حضور و مشارکت بیش‌از ۴۰۰ شرکت برگزار می‌شود، افزود: از ۲۰ کشور جهان در این نمایشگاه در قالب بازدیدکننده، هیات تجاری و غرفه‌دار حضور دارند و اولین دوره رویداد ملی صنایع خلاق کشور با انگیزه ایجاد تمرکز و توجه بیشتر به صنایع فرهنگی و هویت‌ساز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود

بهادری جهرمی در ادامه خاطرنشان کرد: سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نوزدهم لغایت بیست و نهم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه که با حضور ناشران داخلی و خارجی برگزار می شود دارای دو شکل فیزیکی و مجازی است. در بخش ناشران داخلی بیش از ۲۶۰۰ ناشر از سراسر کشور شرکت کرده‌اند و ۳۶۰ کتابفروش هم به عنوان حلقه‌ای از زنجیره توزیع برای دومین سال متوالی به سامانه مجازی نمایشگاه متصل خواهند شد و مهمان ویژه این دوره کشور یمن است.

قم، مقصد پانزدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور در دور دوم

سخنگوی دولت گفت: در امتداد دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، دومین سفر استانی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ و پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور در دور دوم پنجشنبه و جمعه به استان قم انجام خواهد شد.

در دولت‌های گذشته جرأت انتشار نام ابربدهکاران مالی وجود نداشت

وی با اشاره به راه مقابله با فساد ایجاد حساب واحد خزانه است، یادآور شد: ۳ هزار و ۴۲۹ صورت مالی شرکت‌های دولتی منتشر شد، شرکت هوایی که به تاریکخانه بودجه دولت در سال‌های گذشته مشهور بودند که امکان فساد در این شرکت‌ها تا حدود زیادی از بین می‌رود. در گذشته جرأت انتشار نام ابربدهکاران مالی نبود اما الان مستمرا دولت آن را برای عموم مردم منتشر می‌کند با حرکت به سمت الکترونیک کردن پنجره واحد دولت امکان فساد کاهش یافته است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اتصال حساب‌های تجاری به سامانه‌های مالیاتی و بسیاری اقدامات نظارتی دیگر انجام شده و برای برخورد به مراجع قضایی یا شبه قضایی ارجاع شده است.

وی در این خصوص یادآور شد: همچنین پاداش‌های هیات مدیره شرکت‌ها به حوزه بهره‌وری پیوند می‌خورد و تا زمانی که انضباط مالی نداشته باشند امکان پرداخت پاداش را ندارند پیشرفت این برنامه‌ها تا ۷۰ درصد بوده است.

تکمیل ۱۳۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم

سخنگوی دولت بیان کرد: در ابتدای شروع دولت سیزدهم حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر که از ابتدای دهه نود بصورت ناقص یا تعهد به مردم باقیمانده بود و همه منابع آن نیز هزینه شده بود و هیچ منبع جدیدی برای آن وجود نداشت، با این حال در این دولت و در طرح نهضت ملی مسکن ۱۳۰ هزار واحد از آنها تاکنون تکمیل و تحویل مردم عزیز شده است.فرآیند تأمین و ساخت مسکن مستمرا در حال پیگیری و اقدام است.

بهادری جهرمی: مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس زیر ۵ سال کارکرد صادر شد

بهادری جهرمی گفت: اولین و اصلی‌ترین اقدام در زمینه حمل و نقل بین شهری سفارش‌گذاری است که باید برای سفارش خرید اتوبوس‌ها از شرکت‌های داخلی که توانمندی ساخت اتوبوس را دارند صورت گیرد.

وی افزود: دولت حمایت از این شرکت‌های سازننده انجام داده است و تا زمان سفارش‌گذاری امکان واردات را به مجموعه‌هایی که متقاضی واردات بودند را نداده است تا امکان سفارش‌گذاری به میزان ظرفیت صورت گیرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای تامین مالی هم راهکارهایی پیش بینی شده است که بتوانند تسهیلات با سود کم‌تری را با همکاری وزارت راه و صندوق کار آفرینی امید صورت گرفته بتواند مهیا کند.
هفته گذشته دولت مجوزی را برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس زیر ۵ سال کارکرد به وزارت راه و شهرسازی صادر کرد.

طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی در صورت تأمین اعتبار مجدداً اجرا می‌شود

بهادری جهرمی تصریح کرد:طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی با استقبال ۹۰ درصدی دهک‌های پایین مردم روبرو شد و منابع مالی آن مستقیماً به سفره مردم رسید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جداول بودجه در مجلس در حال نهایی شدن است، برای استمرار طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی باید ببینیم منابع اعتباری لازم در بودجه چگونه امکان پیش بینی خواهد داشت و در سقف تامین اعتبار منابع، دولت از استمرار این طرح استقبال می‌کند.

پیش‌بینی زمین برای ورزشگاه جدید تهران

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش خبرنگار حیات، در خصوص آخرین وضعیت ساخت ورزشگاه جدید تهران گفت: زمین این ورزشگاه پیش‌بینی شده و هماهنگی‌های اولیه برای تامین منابع مالی آن هم از سوی طرف داخلی و هم طرف خارجی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha