کد خبر 251280
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴

رشد ۱۴ درصدی در تولید مسکن

رشد ۱۴ درصدی در تولید مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: نوع نگاه ما در حل معضلات مربوط به حوزه شهرسازی باید تغییر پیدا کند تا ثمره آن را ملت مشاهده کند. پروژه های کنونی صرفا تعیین مسیر و جهت گیری محسوب می شود. یاری گروه های مردمی و سازمان های جهادی در این میان حائز اهمیت است و نمی توان از نقش مهم آن غافل شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما ۲ پروژه مهم در دست داریم؛ نخست، طرح ایران راه است که ارتباط مستقیمی با ساماندهی کریدورها دارد. با تلاش تمام همکاران، در حوزه ترانزیتی رشد ۵۸ درصدی داشتیم که یک رکورد خیره کننده و بی سابقه خلق شده است.

بذرپاش در ادامه گفت: توسعه بخشی راه ها در روستاها یکی از اولویت های ما به شمار می رود و تا به امروز گام های خوبی نیز برداشته شده است. در راستای رسیدن به اهداف، ما به کمک تمامی ارگان ها و گروه ها، از جمله گروه های مردمی و جهادی نیازمند هستیم. در سال گذشته و با یاری سایر گروه ها، ۷۲۵ نقطه حادثه خیز راه های مواصلاتی را رفع کردیم.

وی در ادامه گفت: با وجود تمام سختی ها در طول این مسیر، ناملایمتی های بسیاری هم مشاهده شد که ما را متعجب کرد. در خصوص مسائل مربوط به مسکن در روستاها، فعالیت های روی زمین مانده وجود دارد که باید اقدامات لازم برای حل آن صورت گیرد. ما برای حل این قبیل موضوعات تسهیلاتی نیز درنظر گرفتیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بخش ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تامین زمین، برنامه ریزی های لازم را لحاظ کردیم و به نتیجه های خوبی نزدیک شدیم. رشد ۱۴ درصدی در تولید مسکن را ثبت کردیم و این اتفاق در دولت سیزدهم رخ داده است.

بذرپاش در پایان اضافه کرد: ۲۴۰ هزار مسکن مهر به دولت سیزدهم به ارث رسید که این عدد بیانگر آن است که ما با چه چالشی مواجه بودیم. در واقع، آورده ای از سوی متقاضی در کار نبود و بنابر تعهد دولت قبل، ما باید واحدها را تحویل مردم می دادیم که بخشی از این امر را به سرانجام رساندیم. یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی در دست وزارتخانه است و ما خود را متعهد به انجام آن می دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha