کد خبر 251034
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خبر داد:

اصرار شورای شهر بر شفاف بودن عملکرد مالی شهرداری 

اصرار شورای شهر بر شفاف بودن عملکرد مالی شهرداری 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: از طرف دیگر در حوزه ارزش افزوده، بودجه اولیه سال ۱۴۰۲، ۱۸ هزار میلیارد تومان بود و در اصلاحیه به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم اما حال عملکرد شهرداری ۲۴ هزار میلیارد تومان است، که این موارد نکات مثبتی است که همکاران در شهرداری رقم زده و باید ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در دویست‌وسی‌وسومین جلسه علنی شورای شهر پیرامون ارائه گزارش خزانه‌دار شورا، اظهار کرد: گزارشی که ماه به ماه در صحن به صورت ریز ارائه می شود و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد مصداق این است که شورای شهر به دنبال این است که شهروندان در اطلاع آنچه که در شهرداری رقم خورده، قرار گیرند. گزارش خزانه‌داری شورا به صورت کامل در اختیار رسانه ها قرار گرفته و فکر می‌کنم شورای شهر در بحث شفافیت پیش قدم است. درحال حاضر دوستان خبرنگار ریز این گزارش ها را دارند و می توانند به اطلاع مردم برسانند.

آخوندی تصریح کرد:  عملکرد پرسنل شهرداری در سال ۱۴۰۲ قابل تقدیر است و در حوزه مالی که با همکاران در شهرداری کار می‌کنیم آنچه که رقم خورده است را صرفا عملکرد مدیران ارشد نمی دانیم این عملکرد همه کارکنان شهرداری در تمام مناطق ۲۲گانه است برهمین اساس از همه عزیزان از پایین ترین سطوح تا مدیران ارشد تشکر میکنم. 

وی افزود: گزارش عملکرد مالی اسفند ۱۴۰۲ هنوز نیامده است برخی از سوالات و ابهامات با آمدن این گزارش حل می شود اما عملکرد شهرداری در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد شورای شهر سال گذشته کار دقیقی انجام داد چراکه سال گذشته شهرداری اصرار بر لایحه اصلاحیه بودجه داشت  اما بررسی ها نشان داد که شهرداری تهران تا پایان بهمن ۱۴۰۲ به تحقق بودجه ۷۵ هزار میلیارد تومانی خواهد رسید و به دنبال آن شهرداری متمم بودجه را ارائه کرد.

آخوندی گفت: اتفاقات خوبی در بحث بودجه‌ای شهرداری رقم خورده که گزارش ۱۲ ماهه ارائه شود بهتر می‌توانیم بحث کنیم. در بحث درصد درآمدهای ناشی از توسعه شهر در بودجه، با اصرار شورا این عدد را بر ۵۰ هزار میلیارد تومان نگه داشتیم و درواقع کمتر ۵۰ درصد کل بودجه به حوزه شهرسازی اختصاص یافت. شنیده بودیم بیشتر درآمدهای شهرداری از این حوزه است، اما آنچیزی که در پایان سال اتفاق افتاده است، این بود که تنها حدود ۵۰ درصد درآمدهای شهرداری از این حوزه شهرداری درامد کسب کرد. این اصرار شورا در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشت و در بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی امسال نیز کمتر از ۵۰ درصد درآمدها را به حوزه شهرسازی اختصاص دادیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا ادامه داد: از طرف دیگر در حوزه ارزش افزوده، بودجه اولیه سال ۱۴۰۲، ۱۸ هزار میلیارد تومان بود و در اصلاحیه به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم اما حال عملکرد شهرداری ۲۴ هزار میلیارد تومان است، که این موارد نکات مثبتی است که همکاران در شهرداری رقم زده و باید ادامه داشته باشد. وقتی بودجه ۱۴۰۰ را تحویل گرفتیم و با ۳۷ هزار میلیارد تومان به پایان رسید می‌توانیم عملکرد ۳۰ ماهه اخیر در همین دو موردی که مطرح کردم مقایسه کنیم که چه اتفاقات مهمی در این موارد رخ داده است و نشان از تلاش همکاران در مناطق ، سازمان ها و شرکت ها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha