کد خبر 250825
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

حقوق والدین شهدا در سال ۱۴۰۳

حقوق والدین شهدا در سال ۱۴۰۳

میزان حقوق والدین شهدا در سال ۱۴۰۳ یکی از سوالاتی است که این گروه با آن مواجه هستند.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران در هین زمینه در گفتگو با حیات گفت: سرانه مستمری والدین شهدا در حالی در سال ۱۴۰۲ ۷ میلیون و ۸۰ هزار تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۳ به عدد ۱۵ میلیون تومان رسید. 

جزئیات افزایش مستمری والدین شهدا

سید باقر سیدرضایی با اشاره به اینکه حقوق والدین شهدا در حقوق فروردین ماه اعمال شد، ادامه داد: اتفاق ویژه سال ۱۴۰۳ افزایش حقوق ایثارگران در فروردین ماه بود؛ موضوعی که در سال های گذشته معمولا اردیبهشت و خرداد ماه اعمال و پرداخت می شد. امسال با تدابیر رئیس جمهور، همکاری نهادها و دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همراهی معاونت توسعه توانستیم افزایش حقوق ایثارگران را از همان فروردین ماه اعمال کنیم؛ به طوری که ما توانستیم برای مشمولین ماده ۳۸ ،۳۹ و ۴۰ و مشمولین تبصره یک حالت اشتغال به میزان ۲۰ درصد افزایش حقوق را اعمال و محاسبه و در حقوق فروردین ماه پرداخت کنیم.

سیدرضایی خاطرنشان کرد: همچنین حق پرستاری ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد. خوشبختانه توانستیم حق پرستاری ۱۳۸ هزار نفر از جامعه مشمول را افزایش دهیم. عددی که تحت عنوان سرانه در حال حاضر پرداخت می شود ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان است که برای این گروه پرداخت می کنیم.

افزایش ۱۱۴ درصدی حقوق والدین شهدا در سال ۱۴۰۳

همچنین در همین راستا محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به «حیات» گفت: مستمری والدین شهدا از مبلغ ۷۰ میلیون و ۸۰ هزار ریال به ۱۵۰ میلیون ریال به استناد قانون بودجه ۱۴۰۳ افزایش داده شده که معادل ۱۱۴ درصد است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha