کد خبر 250485
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی خبر داد؛

۶ محفل شعر فارسی رضوی تا روز ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود

۶ محفل شعر فارسی رضوی تا روز ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود

شرافت از برگزاری ۶ محفل در نقاط مختلف کشور تا ولادت امام هشتم (ع) خبر داد و گفت: در شب میلاد مبارک امام رضا (ع) نیز محفل ویژه شعری در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ «سید محمد جواد شرافت» دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این بخش تا ولادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: در آستانه برگزاری این رویداد فرهنگی، برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند برای ترویج معارف دینی و رضوی تدارک دیده شده چرا که این جشنواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در حوزه شعر فارسی، همواره سعی داشته است تا زمینه‌ساز تبادل فرهنگی و ادبی در سطح بین‌المللی باشد.

وی با اشاره به برگزاری شش محفل شعر در شهرهای مختلف ایران، تأکید کرد که این محافل فرصتی برای شاعران جوان و باتجربه فراهم می‌آورد تا آثار خود را در محضر علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی ارائه دهند، وی ادامه داد: امیدواریم که این محافل بتوانند به عنوان میزبانی از اندیشه‌ها و احساسات شاعرانه، به تقویت جریان شعر آیینی در کشور کمک کنند.

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی بیان کرد: اولین محفل شعر در تاریخ ۱۹ اردیبهشت در تهران به میزبانی هیئت عبدالله ابن الحسن (ع) خواهد بود و دومین محفل در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در کرمان، حسینیه حاج ماشاالله خدادادپور برگزار خواهد شد.

شرافت همچنین از برگزاری چهار محفل دیگر در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: اولین محفل شعر در تاریخ ۲۴ اردیبهشت در قم، به میزبانی هیئت مذهبی افغانستانی‌ها خواهد بود و در ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت نیز دو محفل شعر در حرم مطهر شاهچراغ شیراز و هیئت فدائیان حسین (ع) شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در شب میلاد مبارک امام رضا (ع) نیز محفل ویژه شعری در مشهد برگزار خواهد شد که در این محفل شاعران نسبت به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) عرض ارادت خواهند کرد.

دبیر جشنواره در ادامه به اهمیت موضوع ویژه امسال، یعنی «معین‌الضعفاء» اشاره کرد و افزود: اختتامیه جشنواره ۲۱ اردیبهشت ماه در کرمان برگزار خواهد شد و آثاری که با محوریت موضوع معین الضعفا سروده شده‌اند، برای داوری از امتیاز ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

شرافت در پایان با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های شعر کشور، همواره به دنبال نوآوری و تازگی بوده است، تصریح کرد: می‌کوشیم تا با برگزاری سلسله نشست‌های نقد و بررسی و محافل شعر، به ترویج معارف دینی و رضوی و ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی بپردازیم و از شاعران آیینی فارسی‌زبان به ویژه شاعران جوان حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha