کد خبر 250456
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

نبرد چهار جانبه در کورس؛ قهرمان لیگ این هفته مشخص می‌شود؟!

نبرد چهار جانبه در کورس؛ قهرمان لیگ این هفته مشخص می‌شود؟!

چهار تیم مدعی لیگ برتر در هفته بیست پ پنجم رقابت‌ها به مصاف هم خواهند رفت و سرنوشت قهرمانی را تا حد زیادی تعیین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر امروز و فردا پیگیری خواهند شد و این هفته از مسابقات به دلیل انجام دو دیدار حساس و نفس‌گیر میان تیم‌های مدعی بالای جدول از حساسیت و اهمیت قابل توجهی برخوردار است و به نوعی هفته بیست و پنجم را تعیین‌کننده‌ترین هفته مسابقات لیگ برتر از لحاظ مناسبات قهرمانی می‌دانند. جایی که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان سپاهان است و استقلال هم در تبریز میهمان تراکتور خواهد بود. 4 تیم بالای جدول در شرایطی به مصاف هم می‌روند که این دیدار برای همه آنها هم حیثیتی است و هم به شدت تاثیرگذار در سرنوشتشان در پایان فصل. به این بهانه به بررسی این هفته از رقابت‌ها پرداختیم.

وضعیت جدول لیگ برتر

نبرد چهار جانبه در کورس؛ قهرمان لیگ این هفته مشخص می‌شود؟!

تراکتور - استقلال؛ مسیر قهرمانی از تبریز می‌گذرد

تراکتور این روزها زیر نظر حمید مطهری تمرین می‌کند و سرمربی جدید این تیم مدتی است کارش را در جمع سرخپوشان تبریزی آغاز کرده است. آنها در نخستین گام در جام حذفی از سد محکمی به نام ذوب آهن عبور کردند و حالا کاری سخت و دشوار برابر استقلال دارند. تراکتور با توجه به وضعیتش در جدول و اختلاف 13 امتیازی با صدرنشین دیگه شانس برای قهرمانی و حتی نایب قهرمانی ندارد و تنها تلاشش ماندن در جمع 4 تیم بالای جدول و احیاناً گرفتن جایگاه سپاهان است که آنهم کار دشواری محسوب می‌شود. از طرفی استقلال با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس از این تیم پیش است و به دنبال آن است که با برتری در این دیدار مهم جایگاهش را در بالای جدول حفظ کند. استقلالی‌ها امیدوارند علاوه بر کسب 3 امتیاز این بازی حساس، شاهد امتیاز دادن پرسپولیس در دیگر دیدار این هفته باشند تا فاصله مطمئن‌تری در صدرجدول ایجاد کنند.

در هر صورت سخت‌ترین تقابل استقلال در 6 هفته پایانی لیگ برتر این بازی در تبریز است که اگر آبی‌ها آن را با پیروزی پشت سر بگذارند گام بزرگ و مهمی به سمت  قهرمانی برداشتند ولی این کار در حرف راحت است و بازی در تبریز و زیر فشار سکوها کار راحتی نیست و باید دید جواد نکونام و شاگردانش چطور از این گردنه سخت عبور خواهند کرد.

پرسپولیس - سپاهان؛ ال‌کلاسیکویی به صرف بقا در کورس

دیگر تقابل حساس و مهم این هفته از رقابت‌ها میان پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی رقم خواهد خورد. سرخپوشان که زخم خورده از شکست اخیر جام حذفی برابر آلومینیوم هستند حالا دیگر تنها یک راه برای بالا بردن جام در این فصل از رقابت‌ها دارند و آنهم رسیدن به صدرجدول و گرفتن جایگاه استقلال در 6 بازی باقی مانده است و در این مسیر باید مصاف دشواری با سپاهان رده سومی داشته باشند. این بازی که به عنوان ال‌کلاسیکوی ایرانی شناخته می‌شود برای هواداران دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است و حالا علاوه بر حساسیت ذاتی خود از جهت بقا در کورس قهرمانی برای دو تیم بسیار مهم است. سپاهان 8 امتیاز با صدرجدول فاصله دارد و روی کاغذ امید چندانی برای رسیدن به صدر نخواهد داشت ولی برد مقابل پرسپولیس در این هفته و امید بستن به نتیجه گرفتن تراکتور مقابل استقلال در دیگر بازی همزمان می‌تواند شاگردان مورایس را به صدر جدول نزدیک کند. از سویی دیگر سپاهان شانس نایب قهرمانی و بالا رفتن امیدش برای کسب سهمیه آسیایی فصل بعد را هم دارد و برای همین اصلاً نمی‌خواهد به راحتی سه امتیاز به حریف مستقیم خودش بدهد.

پرسپولیس هم در سمت دیگر میدان قرار دارد. این تیم روند خوب خودش در هفته‌های گذشته را با شکست و حذف مقابل آلومینیوم متوقف کرد و حالا باید دید این شکست چه تاثیری روی سرخپوشان خواهد گذاشت و آیا منجر به تضعیف روحیه آنها در آستانه این بازی حساس شده و یا برعکس به آنها انگیزه مضاعف داده تا مافات حذفی را در لیگ جبران کنند. این بازی را می‌توان حتی از تقابل استقلال و تراکتور حساس‌تر و مهم‌تر دانست و باید دید نتیجه آن که تاثیر مستقیم روی سرنوشت قهرمانی لیگ دارد چه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha