کد خبر 250328
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷

ستاره تیم ملی هاکی در «حیات»:

هیچکس در آیس‌ هاکی به‌دنبال موفقیت فردی نیست/ هدف تمام بازیکنان، قهرمانی بود

هیچکس در آیس‌ هاکی به‌دنبال موفقیت فردی نیست/ هدف تمام بازیکنان، قهرمانی بود

ستاره خط حمله تیم ملی آیس هاکی بانوان یکی از چهره‌های ویژه تیم ما در مسیر قهرمانی بود و صحبت‌هایش هم در خصوص مسیر طی شده تا رسیدن به قله آسیا شنیدنی است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ قهرمانی تیم ملی بانوان آیس هاکی (هاکی روی یخ) در مسابقات آسیایی موفقیت بزرگی برای این رشته نو پا در کشور ما بود و ستارگان تیم ملی که برای بالا بردن پرچم ایران در این رقابت‌ها از تمام وجود خودشان مایه گذاشتند، حالا انگیزه بالایی برای مراحل بعدی و موفقیت در عرصه‌های جهانی برخوردار هستند و در این میان نیازمند و خواستار توجه بیشتر مسئولان هم هستند.

فاطمه اسماعیلی، ستاره خط حمله تیم ملی آیس هاکی دختران در پایگاه خبری حیات حاضر شد و از سختی‌های این رشته ورزشی و اهمیت بالای موفقیتی که کسب کردند، صحبت کرد.

* در ابتدا از حضورتان در رشته آیس هاکی بگویید و توضیح دهید چطور شد مسیرتان به این رشته خورد؟

- من‌ هم مانند خیلی از بچه‌ها از اینلاین هاکی شروع کردم. پنج ساله بودم که اسکیت را آغاز کردم. خیلی اتفاقی، یکی از آشنایان کلاس اسکیت می‌ رفت و من یک روز همراه او به کلاس اسکیت رفتم و از این رشته خوشم آمد. ثبت‌نام کردم و به کلاس اسکیت رفتم. در کلاس اسکیت در زمان کوتاهی اسکیت سرعت کار می‌کردم و بعد به ‌دلیل اینکه سایر بچ‌های شهر ما کلاس هاکی می‌رفتند، من هم خیلی دوست داشتم به هاکی بروم ولی آن زمان خیلی این اجازه  را به من نمی‌دادند.

بیشتر من را به مسابقه سرعت می‌فرستادند اما کمی که گذشت هاکی را شروع کردم. تا سن نوزده سالگی در تیم ورامین بودم‌. نوزده سالگی به عضویت یک تیم تهرانی درآمدم. خانوم ثنایی مربی این تیم بود. اینلاین هاکی کار کردم و در سال ۹۷ به همراه تیم هاکی به مسابقات آسیایی اعزام شدم‌ و در آنجا مقام سوم را بدست آوردیم بعد از آن هم که رشته آیس هاکی راه اندازی شد به این رشته آمدیم و الان هم که به مسابقات آیس هاکی رفتیم و توانستیم قهرمان آسیا شویم.

هیچکس در آیس‌ هاکی به‌دنبال موفقیت فردی نیست/ هدف تمام بازیکنان، قهرمانی بود

* از نظر شما آیس هاکی رشته جذاب‌تری نسبت به اینلاین هاکی است؟

- من هنوز اینلاین هاکی را خیلی دوست دارم چون خاطرات خیلی خوبی را با این رشته ورزشی دارم. مسیر موفقیت من همان سال 97 بود که در این رشته شروع شد و این مسیری که طی کردم را مدیون اینلاین هاکی هستم ولی آیس‌ هاکی هم جذابیت خودش را دارد.

ما سه سال است که آیس هاکی را جدی دنبال کردیم و مسابقات زیادی داشنتیم. فقط مسابقات برون مرزی را نمی‌گویم‌ و باید اشاره کنم در بازی‌های داخلی هم تعداد مسابقات لیگ ما خیلی زیاد بود. دو مسابقه برون مرزی رفتیم، در دو کاپ آزاد شرکت کردیم و یک کاپ توسعه جهانی هم رفتیم. این مسابقات در مسیر این قهرمانی خیلی به ما کمک کرد. خصوصاً آخرین  مسابقه‌ای که اعزام شدیم که مسابقات کاپ توسعه جهانی که در کشور لهستان بود، خیلی سطح بالا و خوبی داشت. در واقع  هاکی متفاوتی در آنجا بازی کردیم که به ما خیلی کمک کرد تا مدال نقره را به مدال طلا تبدیل کنیم.

* قبل از اعزام به مسابقات به قهرمانی فکر می‌کردید یا به رتبه‌های پایین‌تر هم رضایت داشتید؟

- قطعاً هدف ما با توجه به نائب قهرمانی که سال گذشته بدست آورده بودیم، قهرمانی بود. سال گذشته احساس می‌کردیم که حسرت قهرمانی به دل ما مانده است‌ و از زمانی که از تایلند برگشتیم اردوها به صورت منظم شروع شد و تلاش ما این بود با انسجام و نظم بیشتری تمرین کنیم و پیشرفت کنیم.

هدف تمام بچه‌ها واقعا قهرمانی بود. مربی های خوبی که بالاسر تیم بودند، آقای هوشیدری و خانم سنایی خیلی زحمت کشیدند و همه این موارد در کنار یکدیگر باعث شد که به هدفمان برسیم. با این عنوانی که کسب کردیم فعلاً انگیزه بچه ها خیلی بالاست.

مهمترین مسابقه‌ای که پیش رو داریم در چین است که در واقع یک المپیک زمستانی آسیایی محسوب می‌شود. سطح آن مسابقات خیلی بالاست و نتیجه‌اش برای ما خیلی مهم است‌. اردوها دوباره آغاز شده است و در تلاش هستیم که بتوانیم آنجا هم بهترین نتیجه را بگیریم.

هیچکس در آیس‌ هاکی به‌دنبال موفقیت فردی نیست/ هدف تمام بازیکنان، قهرمانی بود

* کمی هم از اهداف شخصی خودتان در آیس هاکی بگوئید. به عنوان یکی از ستاره‌های تیم ملی به فکر لژیونر شدن هستید؟

- این ورزش یک ورزش تیمی است که نمی‌شود در آن اهداف فردی داشت. حتی من که بهترین مهاجم در مسابقات سال گذشته شدم به کمک هم تیمی‌هایم آن را کسب کردم و عقیده دارم هیچ وقت تنهایی چنین چیزی بدست نمی‌آید.

تا وقتی کسی به تو پاس ندهد، نمی‌توانی گل بزنی. تا وقتی شما پاس ندهید تا مهاجم دیگر گل نزند قطعا تنهایی نمی‌شود به جایی رسید. به قدری این ورزش تیمی است‌ و به قدری حال تیم در کنار هم خوب است که خیلی کم پیش می‌آید کسی به اهداف فردی فکر کند.

* در مورد لباس‌های مخصوص هاکی هم صحبت کنید. به نظر می‌آید لباس‌های سخت و سنگینی است. داخل آن اذیت نمی‌شوید؟

- بله، پوشیدن آن خیلی طول می کشد و سخت است. همه فکر می‌کنند برای ما خیلی سنگین است ولی در واقع اینطور نیست. من چون مربی هم هستم با بچه‌ها زیاد سرو کار دارم و همیشه مادرها و بچه‌ها ایراد می‌گیرند که پوشیدن و سفت کردن بندهای این لباس‌ها خیلی سخت است و خیلی زمان می‌برد ولی در کل تجهیزات هاکی به گونه‌ای است که آنقدر که به نظر می‌رسد سنگین نیست.

اجزای لباس زیاد بوده ولی لازم است و همه اینها باعث می شود از آسیب‌ دیدگی جلوگیری شود. در این رشته احتمال آسیب دیدگی بالاست و برخورد در زمین زیاد است و تمام این تجهیزات لازم است تا از آسیب‌ها جلوگیری کند.

هیچکس در آیس‌ هاکی به‌دنبال موفقیت فردی نیست/ هدف تمام بازیکنان، قهرمانی بود

* و در پایان کمی هم در مورد شرایط مالی در رشته خودتان صحبت کنید. خصوصاً در سطح باشگاهی، قراردادهای‌تان در حال حاضر به چه صورت است و چقدر دریافتی دارید؟

- تاکنون قراردادی نبستیم که بخواهیم پولی دریافت کنیم. بیشتر حمایت آقای صدقی و مسئولان بوده است. تیم‌هایی که بچه‌ها در لباس آنها در لیگ شرکت می‌کردند شرایط مالی بستن قرارداد را ندارند اما امیدواریم از این به بعد شرکت‌های خصوصی وارد شوند و با ما قرارداد ببندند و اسپانسر تیم‌ها شوند که اگر این اتفاق بیافتد به مرور زمان و در سال‌های بعد پیشرفت ‌می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha