کد خبر 250283
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

وزیر فرهنگ مطرح کرد؛

خلیج فارس از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست

خلیج فارس از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به همه داشته‌های خلیج فارس افتخار می‌کنیم، گفت: این خلیج یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی است، ما در حاشیه خلیج فارس مردان و زنان بزرگی در صیانت از ایران عزیز و فرهنگ غنی آن داشتیم. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی  حیات، آئین گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و رونمایی از پوستر خلیج فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقامات لشکری و جمعی از بازیگران پیش از ظهر امروز در برج آزادی برگزار شد. 

در این آئین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برج آزادی مظهر استقلال و آزادی مردم است گفت: این برج و میدان، روزهای بزرگی را به خود دیده است؛ از راهپیمایی های باشکوه ۵۷ و از ۲۲ بهمن و ۱۲ بهمن ۵۷، حضور امام راحل و همه گذشته پر افتخار ما را روایت می‌کند. 

وی ادامه داد: شاید عده ای تصور می‌کنند ما در موضوع خلیج فارس دعوا و اختلاف قومی و تاریخی داریم. امروز یکی از روزهای است غربی ها را از خلیج فارس اخراج کرده ایم، روز ۱۰ اردیبهشت روز اخراج غربی های استعمارگر از اینجاست. ما به خلیج فارس تنها بعنوان بخشی از سرزمین جغرافیایی نگاه نمیکنیم بلکه بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم. یک آبراه بینظیر بین المللی در آن قرار دارد و بالاتر از همه این است که خلیج فارس از استوانه های جامعه هویتی ایرانی است؛ ما در هیچ بخشی از خلیج فارس چیزی جز عظمت فرهنگی ایران را نمیبینیم. 

وی اضافه کرد: در مدتی پیش در یکی از کشورهای جنوب خلیج فارس بودم و جز تاریخ پرافتخار ایران عزیز ما چیزی نبود، ایران فرهنگی ما در مرزهای جغرافیایی اش نمیتواند محصور باشد. زمانی که از خلیج فارس نام میبریم از تاریخ چندهزار ساله صحبت میکنیم، به همه داشته های خلیج فارس افتخار می‌کنیم و یکی از مهم‌ترین حوزه های تمدنی است. 

اسماعیلی افزود: ما در حاشیه خلیج فارس مردان و زنان بزرگی در صیانت از ایران عزیز و فرهنگ غنی آن داشتیم ، ما ۷ آذر ۱۳۵۹ را داریم که غیورمردان نیروی دریایی با پشتیبانی عزیزان نیروی هوایی تمام تاسیسات دریایی رژیم بعث را از بین بردند، ما در خلیج فارس شهید مهدوی را داریم که به آن افتخار می‌کنیم ؛ فاجعه تاریخی سقوط هواپیمای مسافری کشور توسط امریکایی‌ها و دهه‌ها نقطه افتخار آمیز دیگر ‌و آخرین آنها با مدیریت امیر ایرانی بود که توانستند افتخار بیافریند و دور کره زمین را با ناوگان کاملا ایرانی به اتمام رساندند.

وزیر فرهنگ اظهار کرد: نسل جوان باید با گذشته پرافتخار ما آشنا شوند، من پیشنهاد می‌کنم که کتاب مرحوم ایرج افشار سیستانی را درباره خلیج فارس بخوانند و با همه داشته های تاریخی خلیج فارس آشنا شوند. ما با هیچکس درباره خلیج فارس اختلاف دیدگاه و نظر نداریم و خلیج فارس؛ خلیج فارس تا ابد فارس است و بعنوان بخش جدایی ناپذیر ایران خواهد درخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha