کد خبر 250275
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد؛

معرفی برگزیدگان سومین جشنواره ملی افتخار من

معرفی برگزیدگان سومین جشنواره ملی افتخار من

مراسم اختتامیه سومین جشنواره افتخار من با معرفی برگزیدگان این جشنواره در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ مراسم سومین دوره اختتامیه جشنواره افتخار من با هدف تقویت روحیه جهادی و مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، رضایی معاون آموزش مدارس کشور،  سرکار مجاهد معاون امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیر کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش، سردار باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی، روسای سازمان حفظ آثار سپاه، ارتش، فراجا و معاونین و روسای سازمان های تابعه بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و جمعی از پیشکسوتان هشت سال حماسه و تجلیل از نفرات برتر این جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را معرفی حماسه‌های جاودان دوران دفاع مقدس برای نسل حاضر و بعدی دانست و اظهار داشت: رسالت بزرگی که بر دوش ما نهاده شده این است که تلاش کنیم آنچه به دفاع مقدس تعلق دارد، به نسل جوان منتقل شود.

سردار ادیبی تصریح کرد: دورانی را پشت سر گذاشته‌ایم که همه دنیا برابر ما قد علم کرده بودند و مجاهدان خدا سد راهشان شدند و موفقیت‌های پی در پی را در دفاع مقدس برای کشور به یادگار گذاشتند. 

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: در دفاع مقدس ثابت شد ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد و این اقتدار نشات گرفته از تربیت دینی و اسلامی است. 

وی گفت: جهاد در دفاع مقدس مظهر توانایی ملت ایران بود و شخصیت‌هایی در آن بُرهه خلق شدند که سزاوار معرفی شدن به نسل فعلی و آینده هستند. شناخت زحمت‌های جانبازان و کسانی که بر عهد خود وفادار ماندند و در حال تداوم این راه هستند و همچنین حوادث آن دوران، مسئله مهمی است که باید به فکر آن باشیم تا عمق اعتقادات جوانان ما نسبت به آن دوران افزایش یابد. 

سردار ادیبی با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره «افتخار من» افزود: یکی از برنامه‌ها در سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت، موضوع ایجاد ارتباط عمیق‌تر خانواده‌ها با ایثارگری ایثارگران است. این موضوع کمک می‌کند در جهاد تبیین موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم و این جشنواره با همین هدف و به همت ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال انجام است. قرار است امسال نیز فراخوان دیگری از این جشنواره منتشر شود که پیشبرد کارهای آن، همت همه ما را می‌طلبد تا فعالیتی گسترده‌تر صورت گرفته و ملت ایران ارتباطشان با دفاع مقدس بیشتر شود. 

وی در خصوص آثار رسیده به این جشنواره توضیح داد: در پی انتشار فراخوان جشنواره، تولیدات خوبی دریافت کردیم، ولی انتظارات از استان‌ها بیشتر است. امیدواریم در جشنواره چهارم، شاهد افزایش ارسال آثار باشیم.

مصلحی وزیر اطلاعات پیشین، گفت: کسانی که نقش انتشار ارزش‌های مقدس باید بدانند هر کشوری زمانی که به او حمله شود از خود دفاع می‌کند. ما در این هشت سال عنوان دفاع مقدس پیدا کردیم.

وی ادامه داد: این دفاع در دنیا جایگاه ویژه‌ی پیدا کرده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیانگر ویژگی‌های خاص خود است. زیرا ما در این دوران انسان‌هایی را پرورش داده‌ایم مانند حاج قاسم که نمونه‌ی بارز پرورش یافته دفاع مقدس است.

در ادامه مراسم نیز برگزیدگان جشنواره به ذکر بخش هایی از خاطرات و تجربیات خود در دوران دفاع مقدس پرداختند.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و ... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان سومین جشنواره ملی افتخار من با اهدای هدایایی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha