کد خبر 249908
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد:

ساخت بنا در مجاورت باغ گیاه شناسی خلاف قانون است

ساخت بنا در مجاورت باغ گیاه شناسی خلاف قانون است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ساخت و ساز در مجاورت باغ گیاه شناسی را خلاف قانون دانست و تاکید کرد باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به ین باغ وارد نشود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مهدی عباسی روز شنبه درخصوص وضعیت ساخت و سازهای صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحدهای آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحدهای خود را در زمین های دیگر بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

وی افزود: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی تصریح کرد: تصمیم بر این است که برای ساخت و سازهایی که پیش از این صورت گرفته، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت ندهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد و در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور پیشتر و درحاشیه بازدید از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران گفته بود: اجرای طرح ساخت و ساز بلوک‌های مسکونی در ضلع شمالی باغ گیاه‌شناسی خارج از چارچوب و ضوابط مشخص بوده است.

وی همچنین اعلام کرده بود که احداث ۲۲ بلوک و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ واحد در این محل مشکلات متعددی از جمله مشکل آب، آب وهوا و نقض استانداردهای ملی و بین المللی را برای باغ به وجود می‌آورد و مقرر شده بعد از دریافت توضیحات سایر مسوولان و دستگاه‌های دخیل در طرح و جمع‌بندی و بررسی موارد در نهایت تصمیم جامع و کاملی درخصوص توقف اجرای ساخت و ساز واحدهای مسکونی یا انتقال آن به نقطه دیگری در شهر اتخاذ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha