کد خبر 248670
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

جام ملت‌های فوتسال آسیا؛

شروع کار ایران برابر حریف ناشناخته

شروع کار ایران برابر حریف ناشناخته

تیم ملی فوتسال ایران فردا در اولین گام در مسابقات جام ملت‌های آسیا به مصاف افغانستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا از ۲۹ فروردین با حضور ۱۶ تیم و به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتسال کشورمان با هدایت وحید شمسایی امیدوار است با درخشش در این بازی‌ها ضمن کسب سهمیه جام جهانی ازبکستان بتواند انتقام دوره قبلی این بازی‌ها را که به شکست برابر ژاپن در دیدار نهایی منجر شد، بگیرد. فوتسال ایران در مرحله گروهی با تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین هم گروه است.

تیم ملی کشورمان برای دومین دوره با سرمربیگری وحید شمسایی در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. ایران در دوره گذشته با وجود اینکه همه رقبا را با اختلافی حداقل پنج گل شکست داده بود، در فینال مغلوب ژاپن شد؛ تیمی که در گام اول به عربستان باخت و در نیمه نهایی به زحمت از سد شاگردان محمد هاشم‌زاده در اندونزی عبور کرده بود.

تلاش برای عبور از 2 چالش

ایران که با 12 عنوان قهرمانی همچنان پُرافتخارترین تیم آسیا به شمار می‌رود، دو چالش صعود به جام جهانی 2024 و پس گرفتن قهرمانی آسیا در این جام را پیش رو دارد. صعود به نیمه نهایی به منزله قطعی شدن صعود ملی‌پوشان به جام جهانی ازبکستان خواهد بود. در صورتی که میزبان جام جهانی یعنی ازبکستان نیز راهی نیمه نهایی شود، یک مرحله پلی‌آف بین چهار تیم شکست‌خورده در یک چهارم نهایی برگزار می‌شود که تیم برنده پلی‌آف، سهمیه پنجم آسیا را کسب می‌کند.

افغانستان، حریف ناشناخته

تیم ملی فوتسال افغانستان یکی از تیم‌های نوپا در قاره آسیا است. هدایت تیم ملی افغانستان را مجید مرتضایی برعهده دارد. این مربی ایرانی پیش از این هدایت تیم فرش آرا را برعهده داشت و از زمانی که روی نیمکت افغانستان نشسته است موفق شده تغییرات زیادی در این تیم پدید آورد.

در بین بازیکنانی که به تیم ملی افغانستان دعوت شده اند ۷ بازیکن شاغل در لیگ برتر فوتسال ایران هستند و از آنجا که لیگ ایران به گواه کارشناسان، یکی از باکیفیت ترین لیگ‌های جهان است بدون شک این بازیکنان هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند. افغانستان تیمی نوپا است و از انگیزه‌های زیادی در این رقابت‌ها برخوردار خواهد بود.

تیم‌های ایران و افغانستان تاکنون در جام ملت‌های آسیا با هم دیدار نداشته اند و این تیم نخستین تجربه خود را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند. افغانستان در رده دهم جدول رده بندی تیم‌های آسیایی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha