کد خبر 248038
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

بازتاب گسترده حمله پهپادی ایران به اسرائیل در رسانه‌های بین‌الملل/ پهپادهای ایران قدرت ویرانگری بالایی دارند

بازتاب گسترده حمله پهپادی ایران به اسرائیل در رسانه‌های بین‌الملل/ پهپادهای ایران قدرت ویرانگری بالایی دارند

حمله پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده داشت که در این گزارش‌ها به قدرت ویرانگری بالای پهپادهای ایران و خاورمیانه وارد مرحله جدیدی می‌شود، اشاره شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک از جمهوری اسلامی ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایات این رژیم از جمله در حمله به کنسولگری سفارت کشورمان، در صدر اخبار رسانه‌های دنیا قرار گرفت که برخی از واکنش‌ها به حملات را در این زیر می‌خوانید:

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های روسیه

خبرگزاری تاس در این باره طی گزارشی اعلام کرد که در پاسخ به جنایات اسرائیل، نیروی فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک ده‌ها موشک و پهپاد، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

این رسانه روس نوشت:‌ بنا بر گزارش برخی منابع، حمله ایران به اسرائیل شامل ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد است که عمدتاً از ایران پرتاب می‌شود.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشت: مقامات آمریکایی معتقدند ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از ایران، عراق، سوریه، جنوب لبنان و یمن به سمت اسرائیل پرتاب خواهد شد.

در بخش دیگر این گزارش آمده است:‌ مقام‌های آمریکایی انتظار دارند حمله ایران، گسترده باشد، اما بر تأسیسات نظامی و دولتی متمرکز خواهد بود، نه مناطق غیرنظامی.

همچنین خبرگزاری ریانووستی نیز در گزارشی نوشت:‌ هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی عبور از حریم هوایی عراق را آغاز کرده اند و در آینده نزدیک حمله موشکی آغاز خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: پهپادهای ایرانی شروع به عبور از حریم هوایی عراق کرده و در حال نزدیک شدن به سوریه و اردن هستند. حمله موشکی به زودی آغاز خواهد شد.

پهپادهای ایران از قدرت ویرانگری بالایی برخوردار هستند

شبکه خبری اسکای به طور ویژه در حال پوشش این رویداد است و در تحلیل‌های خود به طور مکرر اشاره می‌کند که اقدام ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری این کشور در سوریه است.

این شبکه همچنین عنوان کرد که پهپادهای ایران از قدرت ویرانگری بالایی برخوردار هستند و هدف آنها در این مقطع مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که سامانه‌ دفاعی رژیم اسرائیل را از پا درآورد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی هم در گزارشی با اشاره به حمله پهپادی ایران اعلام کرد: تهران وعده داده بود که پس از حمله به کنسولگری این کشور در سوریه انتقام خواهد گرفت. این شبکه با استناد به منابع صهیونیستی ادعا کرد که این رژیم در حالت آماده‌باش قرار دارد.

هدف حملات ایران پایگاه نیروی هوایی اسرائیل در صحرای نقب است

روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی به نقل از مقامات اسرائیلی، ادعا کرد: پیش‌بینی می‌شود که مناطق مورد حمله ایران، بلندی‌های جولان و پایگاه نیروی هوایی اسرائیل در صحرای نقب باشد.

این روزنامه آمریکایی در این گزارش خود به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی که نخواستند نام آنها فاش شود، مدعی شد: اطلاعات (رژیم) اسرائیل پرتاب ده‌ها پهپاد و موشک کروز از ایران و عراق را شناسایی کرده است. همچنین یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرده است که ده‌ها هواپیمای اسرائیلی در حریم هوایی خود در حال پرواز و آماده سرنگونی پهپادهای ایرانی هستند.

بایدن سراسیمه به کاخ سفید بازگشت

تارنمای روزنامه گاردین هم با اختصاص صفحه ویژه‌ای تحت عنوان بحران خاورمیانه به بازتاب این رویداد پرداخت و نوشت که رئیس جمهوری آمریکا در پی حمله پهپادی ایران سراسیمه به کاخ سفید بازگشت.

در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: اسرائیل زیر آتش حملات گسترده پهپادی ایران قرار گرفت و این اولین حمله مستقیم جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل است.

همچنین تارنمای ایندیپندنت، دیلی تلگراف، دیلی‌میل، فایننشال تایمز و دیلی اکسپرس در کنار شبکه‌های خبری انگلیس به طور ویژه در حال انتشار اخبار این رویداد و گمانه‌زنی درباره اهداف ایران هستند.

رئیس مرکز فرماندهی آمریکا سرزمین‌های اشغالی فلسطین را ترک کرد!

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا نیز گزارش داد همزمان با عملیات تلافی‌جویانه ایران، رئیس مرکز فرماندهی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام که در تل آویو بسر می‌برد، سرزمین‌های اشغالی فلسطین را ترک کرده است. 

خبرنگار اسرائیلی تارنمای آمریکایی آکسیوس اعلام کرد: ایران با استفاده از ده‌ها پهپاد به اسرائیل حمله کرده است.

اکنون خاورمیانه وارد مرحله جدیدی می‌شود

 ژاپن تایمز هم در گزارشی اعلام کرد: ایران در پاسخ به حمله اسرائیل در سوریه که به شهید شدن افسران ارشد نظامی این کشور منجرشد، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های تهاجمی خود را روانه اسرائیل کرد و اقدام بی‌سابقه‌ای را رقم زد.

ان.پی.آر هم در مطلب صحبت‌های سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا را منعکس کرد و نوشت: «آدرین واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به نقل از پرزیدنت بایدن گفته است که حمایت ما از امنیت اسرائیل آهنین است.

پرتاب بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد از سوی ایران به اسرائیل

«ان‌بی‌سی‌ نیوز» هم اعلام کرد که به گفته یکی از این مقامات، پیش‌بینی دولت (آمریکا) این است که ایران بیش از یکصد پهپاد، ده‌ها موشک کروز و ده‌ها موشک بالستیک پرتاب خواهد کرد که مقرهای (رژیم) اسرائیل را هدف قرار دهد، نه غیرنظامیان یا اماکن مذهبی.

«ان‌بی‌سی‌ نیوز» به نقل از این مقام آمریکایی، مدعی شد: ایالات متحده و (رژیم) اسرائیل به طور دقیق برای دفاع در برابر این حمله هماهنگ شده‌اند. این مقام‌ آمریکایی همچنین، ادعا کرد: «ما آماده‌ایم. اسرائیلی‌ها هم آماده‌اند»

همچنین این رسانه اعلام کرد که ایران به اسراییل حمله کرد و این حمله احتمال ایجاد جنگ منطقه‌ای را به دنبال دارد؛ حمله‌ای که اولین بار بود به‌صورت مستقیم به اسراییل صورت می‌گرفت.

از سوی دیگر یک مقام ارشد آمریکایی عصر شنبه به وقت محلی به شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز آمریکا گفت که «بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از عراق، سوریه، جنوب لبنان و حوثی‌ها (انصارالله یمن) به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد، اما بخش عمده آن از ایران پرتاب خواهد شد.»

گنبد آهنین توانایی این نبرد را ندارد

خبرنگار بی‌بی‌سی هم به پیچیدگی حمله امشب ایران به رژیم صهیونیستی اذعان کرد و گفت: گنبد آهنین توانایی این نبرد را ندارد!

رویترز هم در گزارشی نوشت: حمله پهپادی ایران به اسرائیل که انتظار می‌رود «در طی چند ساعت» صورت گیرد، از آخرین ساعات روز شنبه به وقت تهران آغاز شد. یک ژنرال بازنشسته اسراییلی به نام «عاموس یادلین»، به خبر کانال ۱۲ اسرائیل گفت که پهپادهای ایرانی هر کدام به ۲۰ کیلوگرم (۴۴ پوند) مواد منفجره مجهز شده بودند.

حمایت نخست وزیر انگلیس از رژیم صهیونیستی!

از سوی دیگر، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، گفت: بریتانیا به دفاع از امنیت (رژیم) اسرائیل ادامه خواهد داد.

ریشی سوناک شنبه شب (به وقت محلی) با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد، بدون اشاره به جنگ افروزی رژیم‌ صهیونیستی در منطقه، تشدید تنش، برهم زدن صلح و ثبات آن و تجاوزگری وحشیانه این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق ادعا کرد: من حمله بی‌ملاحظه ایران علیه اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم. ایران بار دیگر نشان داد که قصد دارد در حیاط خلوت خود آشوب به‌پا کند.

وی با بیان این ادعا که بریتانیا به دفاع از امنیت اسرائیل و همه شرکای منطقه ای خود از جمله اردن و عراق ادامه خواهد داد، افزود: ما کنار متحدان‌مان، فوراً برای تثبیت وضعیت و جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها کار می‌کنیم. »

نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به جنایات آشکار رژیم صهیونیستی در غزه ادعا کرد: هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد خونریزی بیشتری باشد.

واکنش فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران

ساعاتی پس از شروع پاسخ موشکی و پهپادی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه فرانسه در حمایت از تل آویو، این اقدام جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم کرد.

برپایه این گزارش، استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه ساعتی پیش در صفحه رسمی خود در ایکس بدون اشاره به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونستی و اقدام اخیر آن در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران نوشت: فرانسه حمله ایران علیه اسرائیل را قویا محکوم می‌کند.

دیپلمات ارشد دولت فرانسه مدعی شد: ایران با تصمیم خود برای انجام چنین اقدام بی‌سابقه‌ای، گام جدیدی در جهت اقدامات بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه برداشته و خطر تشدید اقدامات نظامی را ایجاد کرده است.

سژورنه در حمایت از اسرائیل نوشت: فرانسه بار دیگر بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تاکید می‌کند و همبستگی خود با اسرائیل را بار دیگر مورد تاکید قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha