کد خبر 246350
۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳

رضا داودنژاد درگذشت + سوابق

رضا داودنژاد درگذشت + سوابق

رضا داودنژاد در سن ۴۳ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ چندی پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه رضا داوود نژاد بازیگر سینما و تلویزیون بر اثر عوارض ناشی از پیوند کبد که چند سال پیش انجام داده بود در بیمارستان بستری شده است.

خانواده رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون تایید کرد او که از چندماه قبل در پی عفونت خونی در بیمارستان بستری بود، سیزدهم فروردین‌ماه از دنیا رفت.

علیرضا داودنژاد کارگردان سینما و پدر این بازیگر ۲۵ اسفندماه درباره آخرین وضعیت پسرش گفته بود: رضا مدتی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری بود اما طی دو هفته گذشته به دلیل اینکه تحت مراقبت پزشکان خودش (که پیش از این در شیراز عمل پیوند کبد او را انجام داده بودند) باشد به شیراز منتقل و بستری شده است.

زندگی شخصی و خانواده رضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد در تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1359 در یک خانواده هنری در تهران متولد شد. رضا داوودنژاد فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان و برادر زهرا داوودنژاد بازیگر فرزند دوم خانواده است و یک برادر کوچکتر از خود به نام علی داوود نژاد داشت.

شهرت رضا داوودنژاد با فیلم مصائب شیرین

سال 1377 رضا داوودنژاد در سن 18 سالگی با بازی در فیلم مصائب شیرین باز هم به کارگردانی پدرش به این عرصه بازگشت و برای بازی در این فیلم کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول در جشنواره فیلم فجر شد، به همین دلیل این فیلم را می‌توان نقطه اوج شهرت رضا داوود نژاد دانست.

«بچه های بد»، حضور مؤثر رضا داوودنژاد را در فیلم‌های پدرش به دنبال داشت. رضا داوودنژاد در این فیلم، فیلمنامه نویس، بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه ریز بود. در «بانوی کوچک» (مهدی صباغ زاده) رضا داوودنژاد به عنوان بازیگری پول ساز به بدنه‌ی حرفه‌ای سینمای کشور معرفی شد و در مستند «روزگار ما» ساخته‌ی رخشان بنی اعتماد، رضا داوودنژاد حضور در عرصه‌های روشنفکرانه‌ی سینمای ایران را تجربه کرد. بازی در مجموعه‌های تلویزیونی گوشه‌ای دیگر از دغدغه‌های هنری رضا داوودنژاد بود.

بیماری رضا داوودنژاد و پیوند کبد

چند سال پیش بود که خبر بیماری رضا داوودنژاد در فضای مجازی و رسانه منتشر شد؛ خبر نگران کننده‌ای که متاسفانه با شایعات رضا داوود نژاد درگذشت هم همراه شد. بازیگر سریال پشت کنکوری‌ها در مورد علت بیماری و مشکلات جسمی او را به شیراز و زیر تیغ جراحی پیوند کبد کشاند، توضیحات کاملی را در برنامه یک فنجان چای شبکه سوم سیما ارائه داد شفاف‌سازی کرد که دلیل لاغری و بیماری‌اش نه مصرف قرص‌های لاغری بوده و نه رژیم‌های سخت بلکه عمل جراحی بای پس معده سرآغاز تمام این مشکلات برای آقای بازیگر بوده است.

او پس از انجام این جراحی سر صحنه فیلمبرداری سریال فراموشی از حال رفته به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد، اما متاسفانه با وخامت حالش به کما رفت و اینجا بود که پزشکان از کار افتادگی کبد او را تشخیص دادند و او به شکلی اورژانسی برای پیوند کبد به شیراز منتقل شد تا اینکه  وی امروز در تاریخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به علت عوارض ناشی از عفونت خون پس از پیوند کبد پس از یک دوره بستری در بیمارستان درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha