کد خبر 242170
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

متکی در نشست خبری مطرح کرد؛

هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم/ توجه به زنان و جوانان اولویت فهرست ما بود

هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم/ توجه به زنان و جوانان اولویت فهرست ما بود

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه جاهایی که اصل نظام مطرح است، ما نیز باید در صحنه حاضر و میدان‌داری کنیم، گفت: تاکید می‌کنم که هیچ انتخاباتی را تحریم نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز سه‌شنبه برگزار شد گفت: در شهریورماه ۱۳۹۹ مجموعه‌ای متشکل از احزاب و اقشار و روحانیت پایه گذاری اشکالاتی را مطرح کردند که هدف آنها کمک به حکمرانی و کشور داری بود.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت مبارز این موارد را مورد استقبال قرار داد و در ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نقش تاثیرگذار داشتیم. تاکید ما بر حضور روحانیت به دلیل نقش این قشر در جامعه است. استقبال جامعه روحانیت از ما موجب دلگرمی ما شد و سبب شد در ۲۹ استان دفتار خود را دایر کنیم.

سخنگوی شورای وحدت عنوان کرد: شورای وحدت معتقد است که برای حل مشکلات کشور راهکارهایی تدوین کند و به دنبال راهکار و چارچوب برای حل مسائل موجود جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه حضور در مناسبت‌ها و رخدادهای مهم کشور و مباحث ملی کشور که انتخابات یکی از این سرفصل‌هاست را هدف دوم خود قرار دادیم، اضافه کرد: جاهایی که اصل نظام مطرح است ما نیز باید در صحنه حاضر و میدان‌داری کنیم و تاکید کرده که هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم.

متکی با اشاره به اینکه ما هیچ تحلیل، طراحی و سناریو و حرکتی را که مانع حضور مردم در صحنه شوند را قبول نمی‌کنیم. ما ضمن حمایت از دولت، نقدهای منطقی و دلسوزانه خود را بیان می‌کردیم، تاکید کرد: راهبردی را برای حوزه استان تهران پی‌ریزی کردیم و از نام آشنایایی که مسبب وضعیت فعلی بودند، عبور کردیم و دنبال دردآشنایان بودیم که در حوزه‌های مختلف توانمندی دارند، بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: این فهرست در تهران، تعداد بانوان را برای اولین بار به ۷ نفر رساند. ما نقش بانوان را راهبردی کاربردی و مهم برای نظام می دانیم. چنانچه بستر و تسهیل را فراهم نکنیم شرایط بر ما تحمیل می شود و امیدواریم تعداد نمایندگان زن در مجلس به بیشتر حد خود برسد. ما بانویی را در لیست خود داریم که پروفسور است.

سخنگوی شورای با اشاره به اینکه توجه به جوانان و پایین بودن میانگین سنی شورای وحدت شاخصی است که اعتماد ما به جوانان را نشان نمی‌دهد و ۳۲ سال جوان ترین شاخص یکی از اعضای لیست ما دارد، اظهار کرد: ما تلاش کردیم دو مجموعه ای که در حوزه اقتصاد و کار و کارگری که مکمل همدیگر هستند را در لیست‌مان داشته باشیم. ما در فهرست مان از بزرگان و روحانیونی دعوت کردیم که علاوه بر روحانیت در حوزه های ارزش های افزوده نیز تلاش دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نام وی در ۴ لیست مختلف علیرغم اینکه سخنگوی شورای وحدت به عنوان یکی از مهم ترین تشکل‌هاست است؟، خاطرنشان کرد: در هیات عالی شورای وحدت اعلام شد که نمی‌توانند در تشکل‌های مختلف حضور داشته باشند، پس دلیل حضور بنده در ۴ لیست مختلف به همین علت است.

متکی همچنین گفت: مردم می‌گویند ما نسبت به حکمرانی و وضهیت معیشت گله داریم ولی باز در میدان همانند راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور دارند و حمایت خود را از نظام و انقلاب و آرمان های امام را اعلام می‌کنند، ما نیز در حوزه اقتصاد حرفی برای گفتن داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha