کد خبر 241783
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

سفیر کنیا خواستار همکاری‌های علمی با ایران شد

سفیر کنیا خواستار همکاری‌های علمی با ایران شد

 سفیر کنیا در ایران ضمن بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری خواستار همکاری‌های علمی با ایران، تبادل استاد و دانشجو ۲ کشور و بهره مندی از تجربیات محققان ایرانی شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، جاشوا ایگواین گاتیمو سفیر کنیا در ایران ضمن حضور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از بخش‌ها و آزمایشگاه های این پژوهشگاه بازدید کرد.

وی با تمجید از تلاش های محققان در این پژوهشگاه تاکید کرد: این همه پیشرفت و استقلال در زمینه علم بیوتکنولوژی و ژنتیک شگفت آور است.

سفیر کنیا در ایران افزود: ما نیازمند همکاری علمی در شاخه های درمانی نظیر سرطان، بیماری های عفونی، تبادل استاد و دانشجو و بهره مندی از تجربیات ارزشمند محققان ایرانی در عرصه بین المللی علمی، هستیم و از این همکاری علمی استقبال می کنیم.

جواد محمدی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری هم ضمن ابراز خرسندی از حضور سفیر کنیا در این پژوهشگاه گفت: ما در راستای وظایف ذاتی و سازمانی و ظیفه ای که دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دیپلماسی و تعامل علمی بین المللی بر عهده دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی گذاشته از تعامل و همکاری های علمی با تمامی کشورها استقبال می کنیم.

وی یادآور شد: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نقطه کانونی و مرکز هدایت ICGEB سازمان ملل متحد است و با خبریم که کنیا هم اخیرا عضو این تشکل شده است.

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تصریح کرد: نقطه مشترک ۲ کشور و سایر زمینه های علمی سبب می شود که پروژه های مشترک علمی در زمینه بیوتکنولوژی و ژنتیک تعریف کنیم که دنیا از آن بهره مند شود، در دوران شیوع کرونا و همه گیری بیماری های مختلف که در کشورهای آفریقایی رخ می دهد این پژوهشگاه با ابزار علمی و فناوری‌های حوزه زیست فناوری و ژنتیک می تواند در کنار و کمک کننده کشور کنیا و سایر کشورهای آفریقایی باشد.

محمدی از دیگر همکاری های این پژوهشگاه با کشور کنیا را انجام پروژه های مشترک علمی و تبادل استاد و دانشجو در علم ژنتیک و بیوتکنولوژی اشاره کرد.

در ادامه این دیدار در مورد طرح ها و فناوری های مختلف از جمله طراحی و کشت چغندر قند مقاوم به ویروس رازومونیا، تحقیقات و پژوهش درباره شناسایی و درمان سرطان، آزمایشگاه تولید و تیمار حیوانات مدل بیماری و فناوری ای وی اف دام های سنگین از جمله ازدیاد بوفالو و تعیین جنسیت جنین برای مقاصد اقتصادی و غذایی بابت گوشت و شیر برای واحدهای دامداری بزرگ و رشته های تحصیلی موجود در این پژوهشگاه وضیحاتی ارائه شد.

سفیر کنیا در تهران در ادامه از شرکت های دانش بنیان و محصولات و فناوری های مرکز رشد و پردیس فناوری پژوهشگاه ژنتیک بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha