کد خبر 241341
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

مقیسه با حضور در غرفه حیات خبر داد؛

امکان انتشار ویژه برای فیلم‌سازان در سکوی تلوبیون/ 80 درصد از درآمدها، به تولیدکنندگان اثر باز می‌گردد

امکان انتشار ویژه برای فیلم‌سازان در سکوی تلوبیون/ 80 درصد از درآمدها، به تولیدکنندگان اثر باز می‌گردد

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا» اعلام کرد که در سکوی تلوبیون که تقریبا بزرگ‌ترین VOD کشور است، امکان انتشار محتوای تولید شده تهیه کنندگانی که سکوی نمایش خانگی ندارند، فراهم شده است.

سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا» با حضور در غرفه حیات، در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، گفت: در خصوص سازمان‌دهی سکوهای نمایش خانگی‌ یا VOD ها اعم از ویدئو محور و ناشر محور، بعد از مصوبه خردادماه شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت جدیدی شروع شد که یکی از اقدامات در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی شدن و هماهنگی در آئین‌نامه‌ها بوده که در حال اقدام است و ان‌شاءالله به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی افزود: به غیر از آن داخل خود ساترا یک مرکز خدمات رسانه راه‌اندازی شده و وظیفه آن انجام اقداماتی برای تسهیل‌گری و حمایت از سکوها است. همچنین فعالیت‌های B2B بین واحدهای حمایت کننده و فعال صنعت با سکوهای انتشار دهنده‌ی محتوا را مرتبط می‌کند. هر شرکت یا سازمانی که می‌خواهد خدمتی به سکوها ارائه دهد، از این طریق ممکن است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا» ادامه داد: یک اتفاق قابل ذکر دیگر اینکه، در سکوی تلوبیون که تقریبا بزرگ‌ترین VOD کشور است، امکان انتشار محتوای تولید شده تهیه کنندگانی که سکوی نمایش خانگی ندارند، فراهم شده است.

وی اضافه کرد: یعنی عوامل تولید می‌توانند محتوا تولید کنند؛ آنهم بدون اینکه قراردادی با سکوی خاصی داشته باشند، محتوای آنها در تلوبیون منتشر می‌شود. بالای 80 درصد عوامل حاصل از ترافیک یا عوامل دیگر مثل درآمد، به خود آن‌ها بر می‌گردد.

مقیسه همچنین گفت: صدا و سیما، کاربران متکثر تلوبیون را در اختیار تولیداتی قرار داده است که با سکوی نمایش خانگی خاصی قرارداد ندارند؛ اگرچه منافاتی هم ندارد. حتی سکوهایی که یک محتوا را تولید و منتشر کردند، برای اینکه از کاربران جدیدی برخوردار شوند و دامنه‌ی مخاطب خود را افزایش دهند، می‌توانند یک بار دیگر محتوای خود را در تلوبیون به نمایش گذاشته و درآمد آن محتوا هم برای خودشان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha