کد خبر 241295
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

سردار کمالی با حضور در غرفه «حیات» خبر داد؛

کسری خدمت جدید برای سربازان/ امکان تعیین استان و یگان خدمت برای مشمولانی که یک مهارت فرا گرفته‌اند + فیلم

کسری خدمت جدید برای سربازان/ امکان تعیین استان و یگان خدمت برای مشمولانی که یک مهارت فرا گرفته‌اند + فیلم

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کرد که جوانان با حداقل هشت ساعت و حداکثر ۲۴۰ ساعت مهارت آموزی می‌توانند یک ماه کم‌تر خدمت کنند.

به سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با حضور در غرفه حیات، در نمایشگاه مطبوعات، در مورد آخرین وضعیت کسری خدمت سربازان گفت: موضوع ترویج فرهنگ مهارت آموزی و رسیدن به اولویت خانواده‌ها که بحث دریافت مدرک و مهارت است در جامعه بسیار مظلوم است؛ بر همین اساس یکی از اهداف و ماموریت‌های قرارگاه مهارت آموزی ترویج فرهنگ مهارت آموزی است.

وی با بیان اینکه هدف این قرارگاه با کمک به متولیان امر، ترویج فرهنگ مهارت آموزی است؛ افزود: برای آنکه بتوانیم این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم، باید مشوق‌هایی را در نظر داشته باشیم تا جوانان انگیزه‌ی کافی برای مهارت آموزی را داشته باشند. در این خصوص صبح امروز سه‌شنبه با وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و دانشگاه آزاد داشتیم که در آن نشست اعلام کردیم به‌زودی مشوق‌های مهارتی برای افراد تحصیل کرده، اجرایی خواهد شد؛ مشوق‌هایی که باعث پیگیری دانشجویان می‌شود و شما باید زیرساخت آنها را فراهم کنید.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اگر مشوق‌ها را در نظر بگیریم، جوانان به‌دنبال مهارت آموزی می‌روند و با داشتن یک مهارت وارد عرصه خدمت سربازی می‌شوند. یکی از این مشوق‌ها کسری خدمت است. جوانان با حداقل ۸۰ ساعت و حداکثر ۲۴۰ ساعت مهارت آموزی می‌توانند یک ماه کم‌تر خدمت کنند.

وی ادامه داد: مشوق دیگر این است که جوانان مهارت آموخته که مشمول خدمت سربازی می‌شوند، می‌توانند خودشان سازمان محل خدمت مانند وزارت دفاع، ارتش، فراجا و ... را تعیین کند و یا استان محل خدمت خود را تعیین کنند.

دریافت مرخصی تکمیلی با حقوق و بخشیدن شدن غیبت‌ها

سردار موسی کمالی در ادامه تاکید کرد: یکی دیگر از مشوق‌های ما برای افرادی که مهارت دارند، این است که فرد از یک ماه مرخصی تکمیلی با حقوق استفاده کند و یا کسانی که مهارت دارند، غیبت‌هایشان بخشیده خواهد شد؛ یعنی میزان این غیبت‌ها براساس مدرکی که دارند، کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه درنظر داریم از این افراد به عنوان مربی و کمک مربی (به‌کارگیری تخصصی) در مراکز نیروهای مسلح استفاده کرد، اضافه کرد: همچنین امکان تعویق و تعجیل زمان اعزام افرادی که مهارت دارند، وجود خواهد داشت. این‌ها مشوق‌هایی است که برای مهارت آموزان در نظر گرفته می‌شود.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه این مهارت‌ها شامل مهارت‌های عمومی (شغلی) و یا مهارت‌های تخصصی است، خاطرنشان کرد: بخشی از مهارت تخصصی شامل دوره‌های است که توسط جهاد کشاورزی، فنی حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، وزارت ارتباطات و وزارت ورزش و جوانان و آن‌هایی که متولی امر مهارت آموزی هستند، برگزار می‌شود که هزاران مهارت را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دسته دیگر، مهارت‌های دانش آموزی است، یعنی کسانی که در هنرستان‌ها، یا دانش‌سراها و یا دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و کاربردی تحصیل می‌کنند، به عنوان مسائل مرتبط با مهارت آموزی پذیرفته می‌شوند.

سردار کمالی همچنین گفت: همه این مهارت‌ها ان‌شاءالله از ابتدای سال آینده در سامانه «سرباز مهار» اعلام می‌شود. البته این سامانه راه‌اندازی شده ولی در دسترس عموم قرار نگرفته تا زیر ساخت‌های آن از نظر امنیتی به شکل کامل مورد بررسی قرار بگیرد ولی از ابتدای سال آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha