کد خبر 241203
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

مهدوی با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد:

وقتی قلعه‌نویی با فدراسیون قرارداد نداشت، چطور از او انتظار جوان‌گرایی داشتیم؟ + فیلم

وقتی قلعه‌نویی با فدراسیون قرارداد نداشت، چطور از او انتظار جوان‌گرایی داشتیم؟ + فیلم

پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه از امیر قلعه‌نویی ایراد نمی‌گیرد و حق را به او می‌دهد که با نگاه نتیجه‌گرایانه به تیم نگاه کند، گفت: وقتی قرارداد سرمربی تیم ملی تا پایان جام ملت‌ها بود، نباید از او انتظار برنامه بلندمدت و توجه به آینده‌نگری داشته باشیم.

محمدرضا مهدوی پیشکسوت فوتبال با حضور در غرفه پایگاه خبری حیات، در نمایشگاه مطبوعات در خصوص وضعیت تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر اظهار کرد: از چند بعد می‌توانیم وضعیت تیم ملی را بررسی کنیم. اولین مسأله اینجاست که باید از ابتدا تا پایان جام جهانی با امیر قلعه‌نویی قرارداد امضا می‌کردند تا او بداند، حضورش وابسته به نتیجه جام‌ ملت‌ها نیست و این دگرگونی که الان قصد دارد انجام دهد را پیش از مسابقات انجام می‌داد.

وی اضافه کرد: اگر قرار بود نتیجه نگیریم، بهتر بود با بازیکنان جوان این اتفاق رقم می‌خورد تا اینکه با تیم پیشکسوتان به مسابقات برویم و دست خالی برگردیم.

پیشکسوت فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: من از امیر قلعه‌نویی ایراد نمی‌گیرم و حق را به او می‌دهم که با نگاه نتیجه‌گرایانه به تیم نگاه کند چرا که قراردادش تا پایان جام ملت‌ها بود و وقتی به این شکل با او قرارداد می‌بندیم، نمی‌توانیم و نباید از او انتظار برنامه بلندمدت و توجه به آینده‌نگری داشته باشیم.

وی در این رابطه افزود: اگر او فرصت داشت قطعاً با تیم جوان‌تری راهی مسابقات می‌شد و نفراتی مثل حزباوی، حسین نژاد، صیادمنش و... حضور پیدا می‌کردند و حتی حضورشان روی نیمکت و قرار گرفتن در اتمسفر یک تورنمنت بزرگ و تمرین کنار نفراتی مثل آزمون و طارمی برایشان تجربه مهمی محسوب می‌شود.

مهدوی در مورد اینکه به تیم ملی در جام ملت‌ها نمره مثبت می‌دهد یا منفی، تاکید کرد: نمره منفی من به تیم ملی فقط برای میانگین سنی بالا است وگرنه ما حتی در بازی‌هایی که عملکرد جالبی نداشتیم، هم بالاخره بردیم.

وی در ادامه افزود: ما مقابل ژاپن آن نمایش مقتدرانه را نشان دادیم؛ ژاپنی که باید قبول کنیم بهترین تیم آسیاست و از دقیقه ۳۵ به آن شکل از شرایط بازی خارج‌شان کردیم. ژاپنی که کره‌جنوبی جوری بازی کرد تا با آن برخورد نکند.

پیشکسوت فوتبال در پایان گفت: من نه نمره مثبت به تیم ملی می‌دهم نه نمره منفی، یک نمره متعادل برای این تیم در نظر می‌گیرم. هم پوئن‌های مثبتی برای این تیم قائلم و هم پوئن منفی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha