کد خبر 240854
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

لزوم ارتقای شاخص جهانی نوآوری از رتبه 62 به 42

لزوم ارتقای شاخص جهانی نوآوری از رتبه 62 به 42

معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارتقای شاخص جهانی نوآوری از رتبه 62 به 42 خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، یونس پناهی معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تمرکز دانشگاه‌ها بر شاخص‌های برنامه هفتم توسعه در حوزه تحقیقات و فناوری، درخصوص شاخص های کمّی ارتقای نظام سلامت در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، اظهار کرد: درحال حاضر رتبه جهانی ایران از نظر تولید علم به استناد پایگاه های معتبر بین المللی، 15 است که تا سال 1407، باید به رتبه 14 ارتقا یابد و دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید در جهت ارتقای این رتبه، برنامه ریزی و تلاش کنند.

وی افزود: شاخص دیگر سرانه سالانه مقالات نمایه شده در پایگاه‌های استنادی بین المللی به هیات علمی است که اکنون این شاخص به ازای هر هیات علمی 2 بوده و باید به عدد 4.5 برسد.

معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تعداد دانشگاه های ایرانی در نظام های رتبه بندی معتبر بین المللی با رتبه زیر 500، هشت دانشگاه بوده و باید به 13 دانشگاه افزایش یابد، ادامه داد: همچنین، تعداد نشریات ایرانی نمایه شده دارای چارک (کیو) در حال حاضر 179 نشریه است که با توجه به اهداف کمّی در پایان برنامه در سال 1407 باید به 220 مقاله برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از کل مقالات ایرانی، 30 درصد مقالات مشترک با محققان خارجی نمایه شده است که این عدد در برنامه هفتم توسعه 39 درصد درنظر گرفته شده است.

پناهی با بیان اینکه شاخص جهانی نوآوری نیز باید از رتبه 62 به 42 ارتقا یابد، همچنین عنوان کرد: در سال 2014 رتبه کشور در شاخص جهانی نوآوری، 120 بود و اکنون که به رتبه 62 رسیدیم، پیشرفت خوبی بوده، اما باز هم جای رشد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha