کد خبر 239210
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

آتش‌نشانی نیازمند تجهیزات پیشرفته است

آتش‌نشانی نیازمند تجهیزات پیشرفته است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، بر ضرورت به روز شدن تجهیزات آتش‌نشانی تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ قدرت الله محمدی افزود: نظر به اینکه پهنه گسترده شهر تهران با معضلاتی روبه رو است، نیاز به ایمنی هوشمند دارد. رفتار حریق نسبت به قبل متفاوت شده است، به طوری که بعد از ۱۰ دقیقه که حریق شروع می‌شود وقتی که آتش‌نشانان به محل حادثه می‌رسند، گویی یک ساعت از حریق گذشته و به همین دلیل باید نسبت به تأسیس ایستگاه‌های جدید و تربیت نیرو اقدام کنیم.

وی ادامه داد: میانگین رسیدن آتش‌نشان به محل حادثه ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه است که سعی می‌کنیم این مورد را بهبود ببخشیم. پیشگیری و آموزش شهروندی باید جایگاه خود را پیدا کند و رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.

محمدی تاکید کرد: مصدومیت ناشی ار گاز مونوکسید کربن در تهران در سال گذشته با آموزش‌ها ۳۸ درصد کاهش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با گرامیداشت یاد شهید مرتضی حیدری که در منطقه ۱۶ به شهادت رسید، گفت: این منطقه نیاز به ایستگاه پشتیبان داشت و ایستگاه‌های جدید کار امدادی هم انجام خواهند داد. تجهیزات ما باید پیشرفته شود و تجهیزات به روز وارد ناوگان شود.

محمدی با بیان اینکه ۳۰ نوع خدمات توسط سازمان آتش‌نشانی ارائه می‌شود، افزود: تجهیزات کمک به سیلاب باید تهیه شود. بخشی از تجهیزات آواربرداری خریداری شده که تا ۷ مهر بخشی از آنها وارد می‌شود. همچنین ۴۰ دستگاه خودروی سنگین وارد ناوگان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha