کد خبر 238956
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

کمک ۳.۵ میلیون یورویی اضافه اسپانیا به آنروا

کمک ۳.۵ میلیون یورویی اضافه اسپانیا به آنروا

وزیر امور خارجه اسپانیا با ابراز نگرانی درباره وضعیت آژانس آنروا در پی قطع کمک‌های مالی برخی از کشورهای غربی به آن، از کمک اضافی ۳.۵ میلیون یورویی این کشور به این آژانس سازمان ملل در غزه خبر داد که نقشی حیاتی در کمک‌رسانی به مردم نوار غزه دارد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ اسپانیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که به منظور جبران کسری بودجه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در پی قطع کمک‌های مالی برخی کشورهای غربی به اتهام دست داشتن برخی از کارکنان این آژانس در حمله ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی، مبلغ ۳.۵ میلیون یوروی دیگر (۳.۸ میلیون دلار) به این آژانس کمک می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش کرد که «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر امور خارجه اسپانیا در پارلمان این کشور گفت که «وضعیت آنروا بسیار بد است. خطری جدی وجود دارد که فعالیت‌های حقوق بشری آن در غزه، ظرف چند هفته متوقف شود. اسپانیا، فورا، ۳.۵ میلیون یورو برای تداوم فعالیت‌های آن برای مدتی کوتاه تخصیص می‌دهد.»

این مبلغ جدا از کمک ۱۸.۵ میلیون یورویی است که اسپانیا در ۲۰۲۳ به این آژانس کمک کرده است.

پس از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان آنروا در عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی، چند کشور غربی کمک‌های مالی خود به آنروا را متوقف کردند. آنروا گفته است درباره این اتهامات تحقیق می‌کند اما هشدار داد که کمک‌های حیاتی به مردم غزه رو به پایان است.

وزیر امور خارجه اسپانیا از تصمیم حفظ کمک‌های مالی به آنروا دفاع کرده و گفت که بیشتر ۶ میلیون نفر ذینفع آنروا در کمپ‌های پناهجویان در خارج از غزه زندگی می‌کنند. آنروا همچنین آژانس حقوق بشری اصلی در نوار غزه است و بقای بیش از ۲ میلیون نفر از مردم این منطقه به این آژانس بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha