کد خبر 238183
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

جام ملت‌های آسیا؛

عبور بی دردسر سامورایی‌ها از سد بحرین/ ژاپن در انتظار ایران

عبور بی دردسر سامورایی‌ها از سد بحرین/ ژاپن در انتظار ایران

تیم ملی ژاپن موفق شد با برتری پرگل مقابل بحرین راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شود.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ژاپن با برتری سه بر یک برابر بحرین به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کرد. ژاپن در هفتمین دیدار دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵ به مصاف بحرین رفت و توانست با بردی به‌نسبت راحت به دور یک‌چهارم نهایی صعود کند و منتظر برنده دیدار ایران و سوریه در آخرین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی باشد.

ورزشگاه: الثمامه - دوحه

داور: احمد العلی (کویت)

گل: ریتسو دوآن، کوبو و آیاسه اوئدا برای ژاپن، آیاسه اوئدا (گل به خودی) برای بحرین

کارت زرد: یوسف هلال و ولید محمد الحیام از بحرین، مایکوما از ژاپن

کارت قرمز: -

ترکیب تیم ملی ژاپن 

سوزوکی، مایکوما، ایتاکورا، تومیاسو، ناکایاما، اندو، کوبو، هاتاته، ریتسو دوان، ناکامورا، اوئدا.
سرمربی: هاجیمه موریاسو

1985286

ترکیب تیم ملی بحرین 
ابراهیم لطف الله، محمد عادل، مهدی باقر، والد الحیام، هزا علی، کمیل الاسود، محمد الحردان، جاسم الشایخ، محمد محرون، علی مدن و عبدالله یوسف.
سرمربی: خوآن آنتونیو پیتزی

1985290

شرح گل:

گل اول ژاپن (١-٠):  در دقیقه ٣١ شوت سهمگین مایکوما از پشت محوطه جریمه به تیرک عمودی دروازه لطف‌الله برخورد کرد و در برگشت دوآن که از تله آفساید گریخته بود توپ را تصاحب کرد و با یک بغل پای چپ ساده در موقعیت تک به تک و در حالی که گلر بحرین هنوز از جا بلند نشده بود، دروازه بحرین را باز کرد.

گل دوم ژاپن (۲-۰): در دقیقه ۴۸ اشتباه هزا علی مدافع میانی تیم فوتبال بحرین و پاس رو به عقب او در فشار مهاجمین ژاپن به کوبو رسید و او هم با یک ضربه پای چپ به زاویه مخالف دروازه لطف‌الله را برای دومین بار باز کرد. این گل در ابتدا از سوی داور کویتی مردود اعلام شد ولی پس از مرور صحنه آهسته داور گل را صحیح اعلام کرد و در واقع تشخیص داد که پاس مدافع بحرین تحت فشار به کوبا نرسیده است

گل اول بحرین (2-1): در دقیقه ۶۳ بحرین که پس از گل دوم برای جبران نتیجه پیش کشیده بود موفق شد روی ارسال یک کرنر و ضربه سر مهاجم خود که در ادامه با اشتباه سوزوکی و اوئدا همراه شد به گل اول دست پیدا کند و با امیدواری بازی را دنبال کند.

گل سوم ژاپن (3-1): در دقیقه ۷۰ اوئدا که فعال‌ترین بازیکن زمین بوده و یک گل به خودی و یک گل به بحرین زده پس از اشتباهی که داشت بلافاصله با یک حرکت تکنیکی تماشایی دو سه بازیکن بحرین را پشت سر گذاشت و با شوتی که از میان پاهای لطف‌الله عبور داد گل سوم را به نام خود زد تا حالا با ۴ گل زده یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان بهترین گلزن مسابقات هم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha