کد خبر 238037
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

سیستم بهداشت و درمان غزه در حال فروپاشی مستمر قرار دارد

سیستم بهداشت و درمان غزه در حال فروپاشی مستمر قرار دارد

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه با بیان اینکه حدود هفت هزار بیمار و مجروح باید برای مداوا به خارج از نوار غزه اعزام شوند، گفت که سیستم بهداشت و درمان غزه در حال فروپاشی مستمر قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس در جنوب نوار غزه در حال حاضر به دلیل حملات مستمر رژیم صهیونیستی در وضعیت بسیار فاجعه‌باری قرار دارد.

«اشرف القدره» در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین در ادامه افزود که مجتمع پزشکی ناصر فاقد تجهیزات پزشکی و جراحی است و تیم‌های پزشکی نمی‌توانند موارد بحرانی را از آن به خارج از بیمارستان اعزام کنند.

وی بار دیگر با تأکید بر اینکه سیستم بهداشت و درمان غزه در حال فروپاشی مداوم است، تصریح کرد که ۸۰۰ مجروح برای درمان از گذرگاه زمینی رفح خارج شده‌اند، در حالی که هنوز حدود ۷۰۰۰ مجروح نیازمند به مداوا در خارج در نوار غزه هستند.

القدره ضمن انتقاد از قطع حمایت‌های مالی برخی کشورها از جمله آمریکا از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل (UNRWA) گفت که توقف حمایت از (آن روا) مستقیماً بر بخش بهداشت غزه تأثیر می‌گذارد، به ویژه که این آژانس بر ۷۰ درصد این بخش نظارت دارد.

بر اساس تازه‌ترین بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه مجموعه تعداد شهدای غزه از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۲۶۷۵۱ شهید و تعداد زخمی‌ها نیز به ۶۵۶۳۶ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha