کد خبر 238023
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

نماینده پیشین مجلس در گفتگو با «حیات»:

علی لاریجانی در انتخابات مجلس لیست انتخاباتی خواهد داشت؟

علی لاریجانی در انتخابات مجلس لیست انتخاباتی خواهد داشت؟

استاندار اسبق اردبیل گفت: آقای لاریجانی همواره دوستان و نیروهای نزدیک به خودشان را به شرکت و فعالیت در انتخابات توصیه کرده‌اند اما در حال حاضر امکان نقش آفرینی این نیروها به صورت منسجم و در قالب انتشار یک لیست انتخاباتی واحد وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، با نزدیک شدن به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه پیش‌رو، تحرکات جریان‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات شدت گرفته است. از این‌رو گفتگویی ترتیب دادیم با منصور حقیقت‌پور، نمایندهٔ دوره نهم مجلس شورای اسلامی و استاندار اسبق اردبیل تا به بررسی تحرکات جریان‌های مختلف سیاسی بپردازیم.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در پاسخ به سوالی در رابطه با تحرکات سیاسی نیروهای نزدیک به علی لاریجانی در انتخابات پیش‌رو گفت: در ابتدا باید این نکته را روشن کنم که آقای علی لاریجانی صاحب و سردمدار هیچ تشکل و جریان سیاسی ای نیست. همانطوری که قبلا گفته‌ام آقای لاریجانی دارای منزلتی در بین مردم و نماینگان‌شان در ادوار مجلس است و بر پایه این منزلت، به مردم و دوستان‌شان توصیه به ثبت‌نام و شرکت در انتخابات نموده‌اند که این توصیه به هیچ‌وجه به معنی داشتن تشکیلات سیاسی نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتشار لیست انتخاباتی یاران علی لاریجانی در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: آقای لاریجانی سه دوره نماینده مجلس بودند و از این رو تعداد زیادی از نمایندگان ادوار مجلس از دوستان ایشان هستند. ایشان همواره بر پایه اظهارات مقام معظم رهبری که خواستار انتخاباتی پرشور و رقابتی بودند، به دوستان نماینده‌شان توصیه کرده‌اند که درعرصه انتخابات حضور فعال داشته باشند.

استاندار اسبق اردبیل در رابطه با احتمال ائتلاف نیروهای نزدیک به لاریجانی با دیگر جریانات سیاسی همچون اصلاح‌طلبان و اعتدالیون خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل تعداد و شرایط نامزدهای موجود، اساسا امکان شکل گرفتن چنین ائتلافی وجود ندارد.

وی دررابطه با ائتلاف‌های احتمالی در اردوگاه‌ داخلی اصول‌گرایان تاکید کرد: در اردوگاه اصول‌گرایی رقابت داخلی وجود دارد و من فکر نمی‌کنم که اصول‌گرایان بتوانند به لیست انتخاباتی واحدی برسند و احتمالا حداقل دو یا سه لیست متفاوت از اصول‌گرایان منتشر برای انتخابات آینده منتشر شود.

حقیقت‌پور همچنین گفت: به نظر من اگر ائتلافی در جریان اصول‌گرایی حاصل شود این ائتلاف احتمالا بین «شورای وحدت اصول‌گرایان» و «شورای ائتلاف اصول‌گرایان» از یک سو و «شریان» و «جبهه پایداری» از سوی دیگر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha