کد خبر 237927
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

عدم اتصال بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌ها به سیستم پرونده الکترونیک سلامت

عدم اتصال بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌ها به سیستم پرونده الکترونیک سلامت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از متصل نبودن بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌ها به سیستم نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت خبر داد.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: برای هر برنامه‌ریزی مانند تامین فضای فیزیکی، تامین دارو و جذب نیروی انسانی نیازمند پرونده الکترونیک سلامت خواهیم بود. 

وی افزود: با تشکیل کامل پرونده الکترونیک سلامت پزشک معالج متوجه خواهد شد که فرد بیمار چه داروهایی را مصرف کرده است. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اکنون نظام ارجاع در بخش خصوصی به طور کامل متصل نبوده و هنگام مراجعه بیماران به مطب های بخش خصوصی باید در پرونده آن ها نوع دارو و مقدار مصرف ثبت شده باشد. اکنون حوزه دارو در بخش خصوصی به نظام ارجاع متصل است. 

وی در ادامه یادآور شد: اکنون بیش از ۹۳ شهر متصل به پرونده الکترونیک سلامت هستند؛ اما معتقدم که پرونده الکترونیک سلامت باید وارد مطب ها شود و پزشکان نسخه های خود را برای بیماران در پرونده الکترونیک سلامت بنویسند. 

فرشیدی با بیان اینکه برای اجرای طرح پزشک خانواده در سطح یک، سه هزار پزشک در نظر گرفته شده‌، گفت: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت همان بحث راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت است. بر اساس دستورالعمل‌ها هر فرد باید یک پرونده پزشکی الکترونیک داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha