کد خبر 237855
۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

موافقت سازمان غذا و دارو با دارورسانی به بیماران ام اس درب منزل

موافقت سازمان غذا و دارو با دارورسانی به بیماران ام اس درب منزل

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو با دارورسانی به درب منازل بیماران ام اس توسط پلتفرم‌ها مخالفتی ندارد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری اظهار کرد: ما در تولید کالاهای سلامت دستاوردهای خوبی را کسب کرده ایم. تعداد زیادی اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به سبد دارویی ایران نسبت به گذشته 
داشته ایم به طوری که ۱۷ قلم دارو و ۴۰ محصول تجهیزات پزشکی به سبد دارویی ایران در سال جاری اضافه شده است. 

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی دو شرکت تولید کننده سیتی اسکن، ماشین دیالیز داشته و شرکت های زیادی نیز در زمینه تولید دستگاه های ونتیلاتور فعال هستند.  

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: دستگاه جراحی، دستگاه اندازه گیری هموگلوبین خون از جمله دستگاه های تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان  است. 

وی تاکید کرد: وضعیت خوبی از نظر دارو در ایران داریم، در سال گذشته کمبود شدید داروهای بیهوشی در کشور داشتیم اما امسال با همت شرکت های دانش بنیان کمبودهای این دارو برطرف شده است. بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته شده داروی سرطان تولید و وارد بازار کشور خواهد شد.  

محمدی بیان کرد:  تعداد اقلام کمبود دارویی حال حاضر جز داروهای اساسی نبوده است. واکسن های تب زرد،  روتاویروس،  پنوموکوک پنج گانه به زودی در کشور تولید خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو  افزود: ذخایر استراتژیک دارویی موضوع مهمی است و در این خصوص تولید مواد اولیه و دارو جزء برنامه های سازمان قرار دارد. اکنون بیش از ۱۳۰۰ قلم دارویی جز لیست دارویی حدود  ۷۰۰ قلم داروی اختصاصی و استراتژیک محسوب می شود. 

وی اضافه کرد: در حوزه محصولات غذایی در کنار دارویی صادرات داشتیم اما در زمینه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی مغفول بودیم. بازار آرایشی و بهداشتی یک بازار بزرگ در دنیا محسوب می شود و بسیاری از شرکت های وارد کننده به تولید محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل شده است. 

محمدی ادامه داد: تولید شیر خشک در آذر به ۱۲ میلیون قوطی رسیده و در زمانی که کمبود داشتیم واردات شیر خشک را وارد کرده ایم. سازمان غذا و دارو برای سال آینده پیشنهاد بودجه برای امسال نیز بودجه ۱۰۵ همت را داده بود که تنها ۶۹ هزار میلیارد تومان داده است و الان ۳۷ همت نیز پرداخت نکرده است. 

  
وی تاکید کرد:  شناسه گذاری و ترخیص کالاها زودتر از گذشته انجام می شود و داشبوردهایی را برای بهبود تصمیم گیری در اختیار مدیران قرار گرفته است و معتقدم که آمارنامه ها برای تولید بهینه اقلام مختلف حوزه سلامت در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.

محمدی در خصوص سلامت و امنیت غذایی گفت: محصولات غذایی مانند چایی موجود در بازار آزمایش شده و مشکلی ندارد.  یک بخشی از مواد غذایی موجود در گمرک مشکل داشته که گزارش آن به مراجع ذیربط داده شده است. 

وی ادامه داد: تولید فاکتور هشت به دلیل بروز مشکلی در خط تولید، دچار مشکلاتی شده بود که ما این دارو را وارد کرده و در حال حاضر یک شرکت تولید کننده دیگری این دارو را در ایران تولید میکند و در بازار کشور موجود بوده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

وی گفت: امسال ۱۰۰ میلیون دلار فروش تجهیزات پزشکی و ملزومات برآورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha