کد خبر 236020
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

محمد نصرتی در گفتگو با «حیات»:

سبک بازی هنگ کنگ با فلسطین متفاوت است/ هنوز زود است از قهرمانی صحبت کنیم

سبک بازی هنگ کنگ با فلسطین متفاوت است/ هنوز زود است از قهرمانی صحبت کنیم

پیشکسوت فوتبال در مورد بازی ایران مقابل فلسطین و تقابل پیش رو با هنگ کنگ صحبت کرد.

محمد نصرتی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل تیم ملی ایران با فلسطین اظهار داشت: برای یک تیم مدعی که داعیه قهرمانی دارد مهم است که در یک تورنمنت این چنینی شروع قدرتمندانه‌ای داشته باشد. تیم ملی ما هم توانست یک برد خوب و پرگل به ثبت برساند و این از لحاظ جدولی و روحی و روانی برای ما فاکتور مثبتی است. ما در خط حمله اوضاع خوبی در تیم ملی شاهد هستیم و یک نوع عطش گلزنی در مهاجمان دیده می‌شود که امیدوارم تا پایان جام این روحیه در تیم وجود داشته باشد چرا که یکی از فاکتورهای موفقیت است. این نقطه مثبت تیم ملی بود که جای تقدیر دارد.

وی افزود: نقطه ضعف تیم ملی هم به نظرم من خط دفاعی است که این ضعف را بیشتر فردی می‌بینم تا ساختاری، خط دفاعی ما چندین اشتباه فردی در جریان بازی داشت و این ناشی از ضعف در مسئولیت پذیری است. مدافعان ما در یارگیری فرد به فرد خوب عمل نمی‌کنند و بازیکن را از یک جایی به بعد رها می‌کنند و این باعث می‌شود نفر بعدی مجبور شود خطا کند و ضربه ایستگاهی بدهد و اتفاقاً روی ضربات ایستگاهی هم ضعف نشان دادیم. این مسائل با تمرین قابل حل شدن است و موضوعی نیست که چاره نداشته باشد و امیدوارم تا پایان مرحله گروهی این ضعف‌ها برطرف شود. به نظرم رحمان رضایی که از بهترین مدافعان فوتبال ایران در زمان خودش بود تمرکزش را روی خط دفاعی تیم ملی بگذارد و آنها را تمرین دهد.

پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: این بازی سنگین و فیزیکی بود و تیم حریف سعی داشت با درگیری‌های فیزیکی ضعف خود را از لحاظ فنی پوشش دهد و به بازی درگیرانه روی آوردند که نتیجه‌اش آسیب‌دیدگی بازیکنان ما بود. خدا را شکر که کسی آسیب جدی در این بازی ندید ولی به هر حال بازیکنان باید مراقب سلامت خودشان باشند چون در یک تورنمنت فشرده تیم ملی تا پایان به هرکدام آنها نیاز دارد و مصدومیت حتی یک بازیکن می‌تواند سرنوشت تیم ما در این مسابقات تغییر دهد.

نصرتی در مورد تقابل با هنگ کنگ اظهار داشت: هنگ کنگ برخلاف فلسطین که یک تیم فیزیکی بود، یک تیم سرعتی است و آنها با سرعت دادن به بازی سعی در فشار آوردن به حریف دارند و روی دفاع - ضد حمله کار می‌کنند. سبک بازی هنگ کنگ با فلسطین متفاوت است ولی خب به هر حال از لحاظ سطح فوتبالی با ما قابل مقایسه نیستند و نباید مقابلشان به مشکل بخوریم. امیدوارم علاوه بر برتری ایران مقابل هنگ کنگ، فلسطین بتوان از امارات امتیاز بگیرد تا ما در بازی آخر کمی راحت‌تر به میدان برویم چرا که اگر بازی با امارات سرنوشت‌ساز و تعیین کننده باشد از تیم ما انرژی زیادی می‌گیرد و این در مرحله حذفی به ضرر تیم ما خواهد بود ولی اگر با آرامش خاطر به مصاف امارات برویم می‌توانیم در دور حذفی هم شرایط بهتری داشته باشیم.

نصرتی در رابطه با شانس قهرمانی ایران در مسابقات توضیح داد: هنوز زود است بخواهیم در این رابطه صحبت کنیم و باید مرحله به مرحله پیش برویم. قهرمانی در یک تورنمنت سنگین و فشرده این چنینی کار سختی است و یه پروسه است و نیاز به فاکتورهای زیادی دارد. ما قطعاً یکی از 4-5 مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها هستیم ولی اینکه موفق شویم به آن دست پیدا کنیم بحثش جداست. شما حسابش را بکنید احتمال دارد در یک چهارم نهایی به کره جنوبی برخورد کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد یک فینال زودرس است و یکی از مدعیان از صعود به نیمه نهایی باز خواهد ماند. برای همین فعلاً باید تمرکز تیم ملی روی بازی بعدی باشد و مرحله به مرحله جلو برود و یک نیم نگاهی برای مراحل بالاتر داشته باشد. دیدید که کلینزمن هم به درستی اشاره کرد که فعلاً زود است در مورد تقابل ایران و کره و مراحل بالاتر صحبت شود.

وی در رابطه با وضعیت تراکتور هم گفت: اوضاع تیم خدا را شکر خوب است و با نظر آقای خمز به اردوی ترکیه آمده‌ایم و نقل و انتقالات هم در حال پیگیری است. هواداران هم نگران نباشند و باشگاه با نظر کادرفنی در حال پیگیری نقل و انتقالات است و اخبار غیر موثق را هم دنبال نکنند چون در نقل و انتقالات بازارگرمی زیاد است و ممکن است بازیکنی به تراکتور لینک شود که اصلاً مد نظر خمز نباشد و خبر از پایه و اساس دروغ باشد. اوضاع تیم خوب است و در نیم فصل اول به خاطر تغییرات زیاد امتیازاتی از دست دادیم ولی رفته رفته بهتر شدیم و انگیزه بالایی داریم که در نیم فصل دوم بهتر عمل کنیم و امتیازات بهتری بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha