کد خبر 234790
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

سن بالای خط دفاع، پاشنه آشیل خط دفاعی تیم ملی در قطر/ جای خالی یک استعداد!

سن بالای خط دفاع، پاشنه آشیل خط دفاعی تیم ملی در قطر/ جای خالی یک استعداد!

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی ساعاتی قبل وارد قطر شد که پدیده خط دفاعی فوتبال ما در بنی این نفرات نبود و جای خالی او به چشم می‌آمد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی ساعاتی قبل وارد قطر شد تا خود را آماده حضور در مسابقات جام ملت‌ها کند که فهرست انتخابی امیر قلعه‌نویی برای این رقابت‌ها اما و اگرهایی داشت و انتقاداتی هم به آن صورت گرفته بود. یکی از انتقادات پر تکرار به فهرست تیم ملی، بالا بودن میانگین سنی بازیکنان خصوصاً در خط دفاعی بود و خیلی‌ها عقیده داشتند چینش نفرات دعوت شده در خط دفاع مشکل دار بوده است.

در فهرست تیم ملی ۸ بازیکن در پست دفاع یا با قابلیت بازی در چینش دفاعی وجود دارند که تنها یک گزینه زیر ۲۵ سال در آن به چشم می‌خورد که سامان فلاح، مدافع نیمکت نشین گل گهر سیرجان است که دعوت از او به تیم مل تعجب برانگیز بود. در کنار این نفرات برخی بازیکنان هم مرز ۳۰ سال را رد کردند که می‌توان به احسان حاج صفی ۳۳ ساله، رامین رضاییان ۳۳ ساله و شجاع خلیل زاده ۳۴ ساله اشاره کرد. فهرست دعوت شدگان به تیم ملی در پست دفاع به شرح زیر است:

احسان حاج صفی ۳۳
میلاد محمدی ۳۰
شجاع خلیل‌زاده ۳۴
سیدمجید حسینی ۲۷
سامان فلاح ۲۲
حسین کنعانی‌زادگان ۲۹
صادق محرمی ۲۷
رامین رضاییان ۳۳

این نفرات در حالی با تیم ملی راهی قطر شدند که یک چهره و پدیده آینده دار  فوتبال ایران یعنی محمدامین حزباوی با سن ۲۰ سال و با وجود شایستگی‌هایی که داشت و عملکرد خوبی که از خودش نشان داده و البته حضور مستمرش در اردوهای پیشین تیم ملی از مسابقات جا ماند. حزباوی از چند جهت می‌توانست حضور مفیدی در تیم ملی داشته باشد. اون لژیونر است و در قطر فوتبال بازی می‌کند و به شرایط فوتبال این کشور آشناست.

شرایط سنی فوق العاده‌ای داشته و می‌توانست در این مسابقات کسب تجربه کند و در آینده برای تیم ملی از وی بهره برداری شود. حزباوی به واسطه درخشش در فولاد در سن ۱۸ سالگی لژیونر شد و این برای کمتر فوتبالیستی در ایران اتفاق افتاده است و نشان از پتانسیل بالای او دارد. ضمن اینکه او به دلیل شرایط سنی خوب خودش و توانایی دوندگی بالا می‌توانست یک گزینه خوب در خط دفاعی باشد.

این بازیکن به قدری عملکردش خوب بود که کی‌روش او را برای حضور در تیم ملی قطر و تغییر تابعیت در نظر گرفته بود ولی عمر سرمربی پرتغالی روی نیمکت این تیم قد نداد تا پروژه خودش را پیگیری کرده و برای اضافه شدن حزباوی به ترکیب تیم ملی قطر تلاشش را به کار بگیرد. این بازیکن که حالا از فهرست جام ملت‌ها جا مانده در صفحه شخصی خودش استوری عجیبی منتشر کرد که شایعاتی مبنی بر خداحافظی از ایران و گرفتن تابعیت قطر برایش ایجاد کرد.

سن بالای خط دفاع، پاشنه آشیل خط دفاعی تیم ملی در قطر

براساس پیگیری‌های انجام شده این شایعه صحت ندارد و حزباوی تنها ناراحتی خودش از عدم حضور در تیم ملی را ابراز کرده و با این استوری خبر از ترک ایران و سفرش به قطر برای اضافه شدن به تمرینات السد داده است. با این وجود بهتر بود امیر قلعه‌نویی فرصتی به حزباوی رد جام ملت‌ها می‌داد و او را از فهرست نفرات دعوتی جا نمی‌انداخت.

ایران در حال حاضر دومین تیم مسن مسابقات است و این آمار جالب توجهی برای ما ک داعیه قهرمانی در مسابقات را داریم نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha