کد خبر 234755
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرد؛

میزان جرایم بازدارنده نیست/ این حجم از تصادفات و جان‌باختگان توجیه ندارد

میزان جرایم بازدارنده نیست/ این حجم از تصادفات و جان‌باختگان توجیه ندارد

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا به سهم ۱۲ درصدی پلیس در کاهش تصادفات برسیم، گفت: این میزان جرایم بازدارنده نیست و باید تلاش کنیم تا قوانین و مقررات بازدارندگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهور کشور امروز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور و جمعی دیگر از فرماندهان، رؤسا و مقامات کشوری و لشگری در مرکز همایش‌های نورالرضا در شهرک آزمایش برگزار شد. در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های سردار سیدکمال هادیان‌فر، سردار سیدتیمور حسینی به سمت ریاست پلیس راهور کشور منصوب شد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در این مراسم با بیان اینکه خدا را شاکرم در چنین روزی توفیق حاصل شد تا در جمع زحمت‌کشان و سخت کوشان امنیت مردم عزیز در نقاط مختلف کشور باشم، گفت: کسانی که شب و روز را در می‌نوردند برای تحقیق ایمنی و آسایش مردم تلاش می‌کنند. این سطح از تلاش و ایثار و گذشت در نزد پروردگار صاحب امتیاز بزرگیست. به شرطی که بتوانیم آن را حفظ کنیم. این ارزشمندترین توفیقی است که خداوند به من و شما برای مدتی داد.

وی با تسلیت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، یکی از همرزمانش سردار سیدرضی و تعدادی از عزیزان‌مان در درگیری با اشرار و به وسیله شقی‌ترین انسان‌های روی زمین، اضافه کرد: وقتی در حوزه راهور و در کنار همکاران‌مان در این حوزه قرار می‌گیریم، چیزی که خودش را نشان می‌دهد، ترافیک و جاده و ایمنی و حوادث است و بحث‌ها پیرامون این چند مورد است. حقیقت این است که ترافیک امروز در حوزه‌های مرتبط با مردم از اهمیت ویژه‌ای دارد. این حوزه معمولا وزن سنگین‌تری نسبت به سایر حوزه‌های مرتبط با مردم دارد. چرا که اکثریت مردم با آن درگیر هستند و مخاطب آن هستند. این یکی از نقاط مهم و کلیدی است. به همین دلیل باید به حمل و نقل و ترافیک توجه ویژه‌ای داشته باشیم. این حوزه زیرساخت همه حوزه‌هاست و بسیار مهم است.

فرمانده کل انتظامی کشور صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در این زمان، دستگاه‌ها نقش پیدا می‌کنند و باید همکاری کرده و با سختی‌هایی که دارد برایش تلاش کنند. عزیزانی که در این جلسه حضور دارند، همه کارشناس هستند و صحبت در حضور این عزیزان زیره به کرمان بردن است ولی این الزامی است که با وجود سختی‌ها و مرارت‌ها باید تلاش همگانی برای رفع آن صورت بگیرد تا به یک حمل و نقل و ترافیک مطلوب برسیم. آیا در آن نقطه هستیم؟ قطعاً نیستیم چرا که این همه تصادف و جان‌باخته وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه برای این مهم چند نکته باید مورد توجه شود، یادآور شد: اولین آن مهندسی ترافیک است و دوم آموزش است. آموزش دقیق برای کاربران و آحاد مردم است. چه کسی که پشت فرمان می‌نشیند و چه کسی که در کنار او قرار دارد. ضلع سوم هم مقررات دقیق و اثربخش است. گاها مقررات دقیق است ولی اثر بخش نیست. این ضلع سوم از دو ضلع دیگر اهمیت بیشتری دارد. چون اگر دو ضلع دیگر را داشته باشیم ولی ضلع سوم را نداشته باشیم آن بستر خودش تولید نا امنی در حوزه ترافیک خواهد شد، برای همین از این ضلع باید بیشتر از گذشته کار کنیم.

راداران با بیان اینکه غیر از مواردی که گفتم خصوصاً در کاهش تلفات که باید اقدامات اساسی برایش صورت بگیرد، باید در این مسیر قدم برداشته شود، افزود: در مورد ضلع سوم باید بگویم که در مقررات به این رسیدیم و تحلیل آماری نشان می‌دهد جرایم تخلفات به قدری نبوده که بازدارنده باشد. مطمئنا پلیس راهور می‌تواند مهم‌ترین بخش نیروی انتظامی باشد چرا که سهم بیشتری در برخورد با مردم و خدمت به آنها و مواجهه چهره به چهره با مردم دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر در وضعیت مطلوب در امر ترافیکی بودیم این حجم از تصادفات و جان‌باختگان نباید توجیهی می‌داشت و باید وضعیت بهتری در این موارد تجربه می‌کردیم، اظهار کرد: دو خطر برای این اضلاع وجود دارد، اولین آن اجرای درست از فرآیند غلط است، ابتدا باید مسأله را خوب بفهمید تا بتوانید آن را درست حل کنید. دومین خطر یک اجرای غلط بر فرآیند درست است. مطلوب اجرای درست برای فرایند درست است و ویژگی آن جهادی و انقلابی و چابکی در اجرای آن است. چیزی که به امید خدا در شما وجود دارد و می‌توان به کمک شما این مشکلات را حل کرد. این هم موضوع سختی است و هم در عین حال شدنی و آسان است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا به سهم ۱۲ درصدی پلیس در کاهش تصادفات برسیم؛ همچنین تلاش کنیم در ارائه خدمات به مردم «تسهیل‌گری» داشته باشیم، ادامه داد: این میزان جرایم بازدارنده نیست و باید تلاش کنیم تا قوانین و مقررات بازدارندگی داشته باشد. البته باید به سمت هوشمندسازی خدمات با سرعت بیشتری پیش برویم، هرچند اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که از آینده باید بیشتر هم در این مسیر قدم برداریم و اثرات مثبت آن را ببینیم. ما مرکز تحلیل داده در راهنمایی و رانندگی را داریم که خیلی مهم است.

وی با تاکید بر اینکه سخت است چون پیاده‌سازی آن اضلاع نیاز به هزینه مادی و معنوی زیادی دارد، خاطرنشان کرد: آسان است چون هیچ فرمول پیچیده‌ای دیگر وجود ندارد که توسط شما کارشناسان و خبرگان آماده نشده باشد. پس نسخه‌ها آماده هستند و نیازمند پرداخت هزینه مادی و معنوی دارد.

راداران با اشاره به اینکه اگر این هدف‌گذاری‌ها انجام شود که برسیم به امروزی که سردار هادیان‌فر ما که می‌خواهد مسئولیتی را تحویل برادر دیگری بدهد، مورد ستایش مردم و همکارانش قرار می‌گیرد، افزود: موفقیت سردار هادیان‌فر مرهون تلاش و فکر و اندیشه و همت و روحیه جهادی اوست اما در کنارش همکارانی چون شما هستید که اگر نباشید هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. از این بابت با کمال تواضع و خشوع سر تعظیم به سمت شما که نمایندگان خیل عظیمی از همکاران سختکوش ما در راهنمایی و رانندگی هستید و سر تعظیم به سمت سردار هادیان فر فرود می‌آورم و تکریم می‌کنم.

وی با بیان اینکه این یک مسیر است که دست به دست به سردار هادیان فر رسید و حالا به عزیز دیگری رسیده و در آینده به عزیز دیگری خواهد رسید، گفت: پس باید بدانیم که در مسیر آخرت مسئولیت خدمت همیشگی نیست و باید بتوانیم این مسیر را جوری برویم که کوله باری از خدمت را با خودمان به آخرت ببریم.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین گفت: رئیس جدید پلیس راهور کشور صحبت‌هایش را اینگونه داد: رسیدگی به معیشت و منزلت و همکاران هم یکی از کارهای ویژه و اساسی سردار حسینی در دوران خدمت است و همچنین ایجاد تعامل سازنده با دستگاه‌هایی که با ما مسئولیت مشترک دارند که سردار هادیان‌فر در آن موفق بودند. برای سردار حسینی آرزوی موفقیت و برای سردار هادیان فر آرزوی سعادت دارم. سردار هادیان‌ فر قرار بود در قرارگاه مرکز تحلیل داده‌ها کمک کنند که این مرکز از نان شب برای ما واجب‌تر است. ولی در میانه راه وزیر راه تماس داشتند و خواستند سردار هادیان‌فر با تجربیاتش بتواند در آنجا منشأ خیر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha