کد خبر 234109
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیات دولت:

مافیای دارو با وضع قوانین کنترل می‌شود/ ویروس جدیدی وارد کشور نشده است + فیلم

مافیای دارو با وضع قوانین کنترل می‌شود/ ویروس جدیدی وارد کشور نشده است + فیلم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کنترل مافیای دارو با وضع قوانین خبر داد و گفت: بیش از نیاز کشور شیر خشک در بازار توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره شناسایی ویروس تنفسی جدید در ایران که در چین و آمریکا شیوع یافته، اعلام کرد: هنوز ویروس جدیدی در کشور ما شناسایی نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در ایران مافیای دارو وجود دارد؟ یادآور شد: مافیای دارو با مقررات و قوانینی که می‌گذاریم، کنترل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نیاز کشور به شیر خشک ماهیانه ۵ میلیون قوطی است، در صورتی که در ماه گذشته ۱۲ میلیون قوطی شیر خشک در سراسر کشور توزیع شده است و بیش از نیاز کشور در بازار توزیع و متقاضیان با کد ملی توانسته شیر خشک را دریافت کنند. وی بیان کرد: امسال مشکلی در خصوص سرم به وزارت بهداشت گزارش نشده است.

وی در خصوص طرح پویش ملی سلامت افزود: تاکنون بیش از ۳۲ میلیون نفر در این طرح شرکت کرده اند. به دلیل نوع سبک زندگی و کاهش تحرک بدنی و خوردن غذاهای چرب، سلامت افراد به خطر می‌افتد.

عین‌اللهی از آغاز طرح پویش ملی سلامت  خبر داد و خاطرنشان کرد: تا امروز ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این پویش شرکت کردند و رکورد حضور مردم در یک پویش شکسته شد. صداوسیما همکاری خوبی با ما داشت و مردم هم در این پویش همکاری خوبی داشتند.

وی اضافه کرد: به دلیل سبک زندگی  امروز و غذاهای چرب و پرنمک که سلامت آنان را به خطر می‌اندازد، حدود تقریباً ۶۷۰ هزار نفر که فشار خون داشتند شناسایی شدند. ۳۵۰ هزار نفر هم دیابت داشتند که نمی‌دانستند و دیگران هم در حال بررسی وضعیت سلامت هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت توزیع سِرُم در کشور نیز اظهار کرد: تاکنون گزارش کمبود در این زمینه به ما داده نشده است. ادعای توزیع سرم با کد ملی نادرست است و برای بچه‌های زیر دو سال است که شیر خشک با کد ملی توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha