کد خبر 233976
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

قصه تکراری؛ یحیی برای بار هفتم در فیفا دی استعفا کرد/ ثبت رکورد گل‌محمدی در گینس

قصه تکراری؛ یحیی برای بار هفتم در فیفا دی استعفا کرد/ ثبت رکورد گل‌محمدی در گینس

سرمربی پرسپولیس که با فرا رسیدن هر فیفا دی استعفا می‌کند، این‌بار نیز سنت‌شکنی نکرد و برای بار هفتم از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته یک اتفاق تکراری در فوتبال ایران رخ داد، یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس بعد از تساوی نا امیدکننده مقابل مس رفسنجان در نشست خبری از کناره‌گیری خود از هدایت این تیم خبر داد و به اصطلاح از سرمربیگری سرخپوشان استعفا کرد. واکنش باشگاه پرسپولیس هم طبق معمول نسبت به این موضوع مخالفت و پافشاری روی ادامه همکاری با وی بود. اما این اولین باری نیست که چنین موضوعی را در باشگاه پرسپولیس شاهد هستیم.

اولین استعفای گل‌محمدی مربوط به مقطع اول حضورش در پرسپولیس بود که پس از شکست مقابل سپاهان و اتفاقاتی که برای مهدی مهدوی کیا رقم خورد، استعفا کرده بود و در آن مقطع در برنامه تلویزیونی ۹۰ و روی خط زنده این برنامه، پس از اشک های مهدی مهدوی کیا در گفتگویی که با عادل فردوسی پور داشت از سرمربیگری پرسپولیس استعفا کرد.

از ۲۳ دی ۹۸ که یحیی گل محمدی کنار محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس به عنوان جانشین گابریل کالدرون و سرمربی جدید سرخ پوشان تهرانی، عکس یادگاری خود را ثبت کرد تا همین چند روز قبل که سه جام را با پرسپولیس کسب کرد، نزدیک به ۴۸ ماه در این باشگاه حضور داشته و جالب این که در این مدت چندین بار تصمیم به ترک پرسپولیس گرفته است.

اولین استعفای او در زمان مدیریت رسول پناه بود. او به دلیل اختلافات زیادی که با مدیرعامل آن روزهای پرسپولیس داشت و در فاصله چند روز تا حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به یک باره تصمیم به استعفا گرفت و حتی با برگه های استعفا در محل باشگاه حاضر شد اما در نهایت مشغول به کار شد.

مخالفت او با مدیرعاملی رسول پناه ادامه یافت تا در نهایت جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. اما این وضعیت ادامه پیدا کرد و کار به جایی رسید که پس از شکست پرسپولیس مقابل استقلال در ضربات پنالتی در دربی حذفی در تاریخ ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۹، یحیی گل محمدی یک بار دیگر استعفا کرد. او در مصاحبه ای تندی علیه وزارت و مدیریت باشگاه تاکید کرد مدیریت باشگاه درحال تضعیف او و پرسپولیس هستند و جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل و رسول پناه به عنوان رییس هیات مدیره از او حمایت نمی کنند.

سومین استفای او به زمان مدیریت رضا درویش برمی گردد. رضا درویش در روز ۲۲ دی ۱۴۰۰ به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد و تنها سه روز پس از این انتخاب، یحیی گل محمدی به دلیل عملی نشدن وعده مدیریت قبلی (مجید صدری) مبنی بر پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و همین طور چند موضوع دیگر از جمله نداشتن محل تمرین از سرمربیگری پرسپولیس استعفا کرد. رضا درویش که در همان ابتدای حضورش در پست مدیرعاملی دچار شوک بزرگی شد در چند نوبت با یحیی گل محمدی صحبت کرد و به او وعده داد مشکلات را مرفتع می کند. درنهایت نیز سرمربی پرسپولیس استعفای خود را نیز پس گرفت و به تمرینات برگشت اما این پایان کار نبود چرا که او باز هم در زمان مدیرعاملی درویش پس از تساوی یک بر یک مقابل استقلال در بازی برگشت فصل قبل و انتقاد هواداران به نوع و سبک بازی تیم و تعلل زیاد یحیی در تصمیم گیری ها، یک بار دیگر استعفا کرد.

گل محمدی بلافاصله پس از بازی در نشست خبری انتقادات تندی را علیه سید علی داور داور بازی مطرح کرد و سپس در اقدامی کاملا احساسی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار کلمه خداحافظ از جدایی اش از جمع سرخ پوشان خبر داد.

قصه تکراری؛ یحی برای بار هفتم در فیفا دی استعفا کرد/ ثبت رکورد گل‌محمدی در گینس

گفته می شود او هنگام بازگشت به هتل محل اقامت نیز طی تماسی تلفنی با رضا درویش اعلام می‌کند دیگر حاضر به ادامه همکاری نیست! اما باز هم رضا درویش به او فرصتی برای استراحت بیشتر داد و سعی کرد با سرمربی سرخ ها مدارا کند. در هر دو مقطع رضا درویش در مصاحبه هایش تاکید کرد یحیی گل محمدی خسته است و به خاطر فشارهای زیادی که متحمل شده تصمیم به استعفا گرفته و پس از چند روز استراحت به کار خود ادامه خواهد داد. پیش بینی که درست بود و یحیی در هر دو مقطع بار دیگر به تمرینات بازگشت.

استعفای بعدی گل‌محمدی هم در زمان مدیریت رضا درویش رقم خورد و مربوط به نیم فصل دوم لیگ گذشته است که وی برای پنجمین بار طی ۴۰ ماه حضور دوباره از از پرسپولیس، از قطع همکاری با سرخ پوشان پایتخت خبر داده و اعلام کرد به دنبال استعفا و قطع همکاری با این تیم است. در آن مقطع شایعات و حرف و حدیث‌هایی در خصوص پیشنهاد او از گل گهر سیرجان و حتی توافقات میان طرفین مطرح شده بود ولی مثل همیشه گل‌محمدی در پرسپولیس ماندنی شد.

استعفای ششم گل‌محمدی را هم به خاطر می‌آوریم که چندی پیش و در همین لیگ بیست و سوم رقم خورد. او در مهرماه سال جاری به دلیل عدم تمدید قراردادش و اعتراض به این موضوع از پرسپولیس خداحافظی کرد و چند روزی در تمرینات تیمش حاضر نشد و بعد از آن با افزایش رقم قراردادش به این تیم بازگشت.

نکته جالب توجه در مورد استعفاهای سریالی یحیی گل‌محمدی این است که چند استعفای اخیر او در زمان فیفا دی و تعطیلی مسابقات لیگ برتر رخ داده است و هر بار این موضوع با افزایش رقم قرارداد وی مواجه شده است. حالا با توجه به مخالفت پرسپولیس با استعفای یحیی باید دید در نهیات ادامه همکاری طرفین به چه شکل رقم خواهد خورد.

این میزان استعفا و بازگشت به کار از سوی هیچ مربی به اندازه گل محمدی اتفاق نیفتاده و بدون شک می توان رکورد او را در گینس به ثبت رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha