کد خبر 233951
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

نمایندگان مجلس پیگیر واردات خودرو؛

وزیر صمت امروز برای پاسخ به سوالات نمایندگان به بهارستان می‌رود

وزیر صمت امروز برای پاسخ به سوالات نمایندگان به بهارستان می‌رود

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز سه‌شنبه و برای پاسخ به سوالات نمایندگان در حوزه واردات خودرو در مجلس حضور خواهد یافت.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ با اظهارنظر روز گذشته معاون سازمان برنامه و بودجه که گفته بود واردات خودرو جزو اولویت‌های دولت برای تخصیص ارز نیست، دیروز جو حاکم بر صحن مجلس تحت‌تاثیر موضوعات خودرویی به‌خصوص سنگ‌اندازی‌ها در مسیر واردات خودرو قرار داشت.

به طوری که دولت میزان زیادی از نظر ارزی برای حوزه‌های دیگر خودرو به‌خصوص مونتاژ در نظر می‌گیرد، تا جایی که طبق گزارش وزارت صمت مونتاژ هر خودروی چینی در کشور به طور میانگین ۱۴هزار و ۵۰۰دلار ارزبری دارد، بنابراین تامین ارز واردات برای دولت کار محالی نیست.

موسوی لارگانی، نماینده اصفهان در مجلس، در نطق میان‌دستور خود گفت: «قیمت خودروی مونتاژی چینی در ایران سه برابر قیمت جهانی است.»

رشیدی نماینده دیگری بود که روز گذشته در نطق میان‌دستور، به موضوع نارضایتی از خودرو پرداخت. وی از عدم اجرای واردات خودرو انتقاد کرد و در ادامه گفت: «علاوه بر این استفاده از خودروهای بی‌کیفیت داخلی باعث مصرف بی‌رویه انواع سوخت و آلودگی شدید هوا به‌خصوص در کلان‌شهرها شده است. چرا باید بیش از ۵۰ سال از خودرویی حمایت کنیم که کیفیت آن هر سال کاهش پیدا کرده و قیمتش زیاد می‌شود؟»

نماینده دیگری که واردات خودرو را به عنوان یکی از موضوعات نطق خود انتخاب کرد، وحیدی، نماینده بجنورد بود که در این رابطه گفت: «چرا لایحه واردات خودرو به‌درستی اجرا نمی‌شود؟ اکنون وضعیت به جایی رسیده که داشتن خودروهای بی‌کیفیت هم آرزوی مردم شده است.»

انتقادات از عملیاتی نشدن واردات خودرو در مجلس تا جایی پیش رفته که از عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، خواسته شده در صحن علنی امروز مجلس حاضر شده و در مورد واردات خودرو پاسخگوی نمایندگان باشد. طراح سوال از وزیر نیز جلال رشیدی کوچی است که پیش از این یکی از منتقدان اصلی روند کند واردات در مجلس محسوب می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha