کد خبر 233732
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

سال ۲۰۲۳ با تمام مشکلاتش تمام شد؛

آغاز سال ۲۰۲۴ با رویدادهای خاص جهانی/ چشم‌ها به پاریس و نیویورک دوخته شده است

آغاز سال ۲۰۲۴ با رویدادهای خاص جهانی/ چشم‌ها به پاریس و نیویورک دوخته شده است

سال ۲۰۲۴ دقایقی پیش به‌صورت رسمی آغاز شد، سالی که رویدادها و اتفاقات خاص جهانی را در پیش دارد و شروع آن را می‌بایست به هموطنان عزیز (اقلیت دینی) کشور خصوصا خانواده شهدای ارامنه تبریک بگوئیم.

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل حیات، پرونده سال ۲۰۲۳ با تمام تلخ و شیرینی‌ها که برای دنیا داشت؛ به شکل رسمی به پایان رسید و از بامداد امروز ۱۱ دی‌ماه (۱ ژانویه ۲۰۲۴) سال جدید میلادی با رویدادهای جدید و خاص جهانی آغاز می‌شود.

سالی که گذشت پر از چالش و مشکلات برای تمام کشورهای جهان بود که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

زلزله سوریه، ترکیه و افغانستان

۱۰ مارس ۲۰۲۳ مصادف با ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر مناطق مرکزی ترکیه، بخش‌های شمالی و غربی سوریه را لرزاند و پس از آن، پس لرزه‌ای به قدرت ۷.۷ ریشتر در همان روز رخ داد که منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از مردم دو کشور خصوصا چهره‌های مشهور ترکیه و بروز خسارات گسترده شد.

همچنین زلزله افغانستان در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۳ رقم خورد و باعث کشتن و آوارگی هزاران نفر از مردم بی‌پناه این کشور شد.

برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان

یکی از مهمترین اتفاقات سال ۲۰۲۳ میلادی برای ایران در ۱۷ مارس میلادی مصادف با ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱ رخ داد. در آن روز روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان بعد از ۷ سال شکل گرفت.

عضویت ایران در پیمان شانگهای

در ۲۶ جولای سال ۲۰۲۳ عضویت ایران در بیست و سومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای به‌صورت رسمی اعلام و این کشور نهمین عضو سازمان همکاری شانگهای شد.

فراخواندن ترامپ به دادگاه

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ به جرم خود که برنامه‌ریزی غیرقانونی برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ بود اعتراف و تسلیم دادگاه ایالت جورجیا شد.

پیروزی مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی

مقاومت فلسطین عملیات طوفان الاقصی را در واکنش به جنایات اسرائیل و هتک حرمت مسجدالاقصی آغاز کردند و مناطقی از رژیم اشغالی را با راکت هدف قرار دادند.

براساس گزارش‌ها سال جدید میلادی نیز دستخوش حوادث سال ۲۰۲۳ خواهد بود و برخی از رویدادها همچون جنگ غزه و اسرائیل در سال آینده ادامه خواهد داشت که امیدواریم با شکست رژیم غاصب صهیونیستی و پیروزی جبهه مقاومت همراه شود.

درخشش ایرانی‌ها در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی

در سال گذشته کاروان ورزش ایران در دو رویداد مهم بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی شرکت کرد. در مسابقات آسیایی کاروان ایران با کسب ۱۳ طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز در جایگاه هفتم ایستاد اما در بازی‌های پاراآسیایی ورزشکاران غیور کشورمان، با بدست آوردن ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز در رده دوم قاره کهن ایستاده و افتخار بزرگی را به نام خود رقم زدند.

از انتخابات آمریکا تا رویدادهای مهم ورزشی

در سال جدید میلادی رویدادهای مهمی همچون انتخابات آمریکا برگزار می‌شود که این انتخاب صحنه زورآزمایی دونالد ترامپ با رقیبانی همچون نیکی هیلی خواهد بود.

همچنین در سال جدید میلادی جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴)، جام ملت‌های آسیا در قطر و مسابقات المپیک فرانسه (پاریس ۲۰۲۴) برگزار می‌شود.

در پایان، پایگاه خبری حیات به هموطنان مسیحی خصوصا خانواده شهدای ارامنه، سال نو میلادی را تبریک می‌گوید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha